![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Røkelaks pleier være en velkommen gave. Jeg pleier å ta med et glass sennepssaus også (kan godt være hjemmelaget), siden det også er nokså eksotisk i Hellas, særlig sammen med laks.
Gode, norske oster er et annet tips. Grekerne er vel det folkeslaget i Europa som spiser mest ost, og jeg får alltid store takksigelser hvis jeg har med ost. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Problemet med att ta med röktlax, torde vara nerkylningen som måste hålla hela vägen.Lycka till! peter |
|
||||
|
||||
![]()
Takker så mye for dere to som svarte!! Men har vært inne på et annet forum, og forstår at røkelaks blir litt for eksotist!
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Sennepssaus er laget med olivenolje, dill og sennep. Smaskens! For eksotisk for grekere? Det er ikke min erfaring, men... |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hej,nu verkar det som om norsk och svensk smak är olika, men när jag tar med mig Gravad Lax och Hovmästarsås så, har man älskat den kombinationen i Grekland. Har jag haft med mig rökt Lax, så har jag serverat den med pepparrotsgrädde eller gjort rosencanapéer.Också det succéer. Både rökt och gravad lax har hållit sig fint, inpackad i tidningspapper. /JoLo ![]() ![]() |
![]() |
|
|