![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Nu har ja blivit tvungen att ändra mina resplaner efter att dom höjt priset till santorini med typ 2000 kr på en dag... ![]() Så nu undrar jag vilken ort av dessa ni rekomenderar i slutet på maj....? ![]() Mvh Jossan |
|
|||
|
|||
![]()
Platanias, tveklöst!
Tycker JAG ![]() Men det är ju promenadavstånd emellan så det spelar kanske inte så stor roll egentligen. Platanias har mer att erbjuda kvällstid i alla fall... Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Ja jag är faktiskt lite mer inne på platanias....men verkar ganska "stort",,är van vid mindre öar å ställen...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Platanias är fint. Var där förra sommaren och blev helförtjust i den orten. Är SÅ mysigt att gå upp i gamla stan. Restaurangen allra högst upp där har en enorm utsikt. Där kan man sitta lääänge och äta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Det känns nästan som att Agia Marina och Platanias sitter ihop på sätt o vis, Platanias är lite större men jag upplever det mera som ett jättemysigt torg med en hel del roliga affärer och massor med restauranger. Flera restauranger ligger högt upp så man har en fantastisk utsikt därifrån, sen så får man en hel del motion......på köpet. Vi har bott på båda ställena och jag kan faktiskt inte välja, men vi valde Agia Marina i år, pga hotellvalet. Lycka till med planeringen!
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Instämmer, det är nästan som att alla ställena sitter ihop, vi har även bott i Kato Stalos som är byn innan Agia Marina och vi promenerade även därifrån till Platanias, det blev väl 4-5 km, så det är ju inte några långa avstånd i alla fall.
Men det är mest restauranger och mest kvällsliv i Platanias och det är mysigt tycker jag. Stranden är nog däremot lite bättre vid Agia Marina. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() MYSIGT är det i alla fall....men som sagt, orterna är nästan sammanbyggda. Jag var i Agia Marina år 2000 och i Platanias år 2002 och 2003 och på dessa år mellan 2000 och 2002 hade ställena nästan vuxit ihop tyckte jag...säkert ännu mer nu.... Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade valt Agia Marina för boende. Det är lite lugnare, lite bättre hotell, lite bättre strand och ändå bara en kort promenad till Platanias. Jag uppfattade det som alla "byar" satt ihop från Platanias till Chania.
//Susanne |
|
|||
|
|||
![]()
Agia Marina eller Kato Stalos... Platanias är ett ställe som inte liknar grekland... turistfälla...
/Nico |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller med Nico!
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag håller också med Nico, men varför inte ännu närmare Chania då har du gångavstånd in till stan.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Av Platanias och Agia Marina så säger jag Agia Marina. Bob Kåre! Jag läste ang din favoritby Sougia - om du har lust så får du gärna skriva lite om det då jag bara varit där som hastigast men gillade det jag såg och gärna vill höra lite om det. Mvh! |
|
||||
|
||||
![]()
Från Chania ut tom Platanias är i min mening en stor turistfälla. Påminner om Alcudia på Mallorca. För de som önskar sol och bad är det en perfekt plats att turista på. Har varit på en del av ställena och upplever dem som tillfredsställande. Allt finns på plats av vad man behöver. Således matställen, affärer, hotell, pooler, strand och allmänna kommunikationer. Personligen är platserna bra som utgångspunkt för olika utflykter på västra och delvis mellersta Kreta.
//Chras |
|
|||
|
|||
![]()
PLATANIAS
![]() Fina strander, fina hotell och fantastiska restauranger ![]() |
|
|||
|
|||