|
||||
|
||||
Rhodosvän önskar hjälp!
Jeiá soú!
Åker till Rhodos den 11maj (2 veckor). 14e gången för mig och 1a för väninnan. Naturligtvis ska jag visa henne "mitt" Rhodos. Men sen skulle jag, vilja uppleva något nytt (med ryggsäck?). 1-2 dagar i någon trevlig by eller närliggande ö (Tilos sparar jag till september). Tips om en fin strand någonstans. En taverna med mat man aldrig glömmer. Ett rum att hyra med fantastisk utsikt. Träffa någon som jag kan "prata" lite grekiska med mm. Vill gärna åka ut med någon liten båt (båten Iréne har slutat gå). Alla tips motages med tacksamhet! mvh lilla sjöborren. |
|
||||
|
||||
Sv: Rhodosvän önskar hjälp!
Titta i dagens Expressen, fina tips på flera byar lite avsides! Sen kommer jag alltid ihåg den fina båtresan till Symi då vi såg delfiner på hemresan. Men där har du säkert redan varit som inbiten Rhodosresenär.Själv har jag "bara" varit 4 gånger på Rhodos. Katitzi
|
|
||||
|
||||
Själv var jag i Stegna för första gången förra året, och fick genast tankar om "backpacking" längs kusten från Pefkos och uppåt för att avsluta i Rhodos stad.
Väldigt charmig by, förslagvis tar man siesta runt lunch när badbåtarna lägger till.... |
|
||||
|
||||
Jeiá sás!
Tack Katitzi och Themis för era svar. Tyvärr missade jag Expressen den 3/5 men ska försöka hitta ett ex. Symi är en underbar liten ö som jag bara besökt en gång, men det ska bli fler. Byn Stegna är däremot en plats jag ännu inte upptäckt. mvh lilla sjöborren som på sönd.morg. kl. 06.30 sitter på planet ner till Rhodos. |
|
|