|
||||
|
||||
Hotell vid Athens Flygplats
Finns det något annat hotell i närheten av Athens flygplats än Sofitel?
Sofitel är enormt dyrt. |
|
||||
|
||||
Sv: Hotell vid Athens Flygplats
Det finns inga andra hotell vid flygplatsen, därav de ruggiga priserna.
|
|
||||
|
||||
Vi kommer med flyg från Skandinavien vid 21-tiden och skall vidare med inrikesflyg vid 8-tiden nästa morgon. En tur in till centrum bara för att sova (inkl.taxi T/R) kostar ju
också rätt mycket, men inte som en natt på Sofitel. Jag får väl bita i det sura äpplet då jag fick billiga flygbiljetter. |
|
||||
|
||||
Det går ju bussar in till stan, så då blir det ju billigare. Ett annat alternativ, är ju att sova på flygplatsen.
Å andra sidan är kvällen ung. Ni kommer lagom till kvällsmaten i Aten. /Netwolf |
|
|||
|
|||
Citat:
Man förlorar några timmars sömn och man får inte vara för bekväm. Men ni kan ju sova någon timme när ni kommit fram till hotellet på ön. Och ni sparar mycket pengar på det sättet. Peter |
|
||||
|
||||
Tack för alla härliga tips. Jag har flugit runt omkring i hela världen och sovit på massor av flygplatser. Men har man som jag snart uppnått 70år så börjar den tiden vara över. Kroppen hänger inte med. Jag tar ett tag i min pensionsumma och sover i en säng denna gång. Njuta av natten får jag sedan göra på öarna i Dodekaneserna under 4 veckor. Tack för svaren.
|
|
||||
|
||||
Det finns ju ett Holiday Inn utmed vägen till flygplatsen. Jag har sett i Spata ett mindre pensionat och hotel men inget av dem verkar marknadsföra sig på Internet.
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Billigaste rum på Sofitel samma datum hittade jag för €175 Sen får man ju själv avgöra huruvida bekvämligheten att stanna på plats är värt 450 kr extra?! Minus kostnaden för tåg/buss/tunnelbana... /Sven |
|
||||
|
||||
Tack för tipset, skall kolla på Holiday Inn
|
|
||||
|
||||
Annars tar ju inte bussen till Rafina så lång tid. Inte kan det väl kosta så mycket för en natt där
Abi |
|
||||
|
||||
Citat:
/Suz |
|
|||
|
|||
Citat:
Ät INTE på första Tavernan till vänster om Corali när ni kommer ut! Inge bra.... Men det finns många andra Tavernor på det torget. Sedan har ni det andra torget som ligger ovanför hamnen där det också finns ett antal matställen. Snett höger ut från C och följ vägen ovanför hamnen till vänster ca 2 - 300 meter. Bussarna går tydligen inte från hållplatsen mitt i backen längre! Senast jag åkte gick de från hamnplanen nere till vänster. Peter |
|
||||
|
||||
Tack för tipset Suz!
Vi har bokat en natt på Corali och det verkar funka smidigt med buss till och från flygplatsen och det skall bli skönt att inte övernatta på flygplatsen! Det blir en ny ingrediens i äventyret även om vi naturligtvis hellre åkt direkt ut till öarna samma dag vi kommer till Athen. Men det är bara att gilla läget, hoppas det inte blir fler ändringar nu bara Håkan Frid |
|
|