![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej. Vi har hittat en billig resa till Maleme som vi funderar lite på. Nu undrar jag över avstånden mellan dessa orter? Är det 6 km till Platanias från Maleme? Hur långt är det till Agia Marina? Har läst massa inlägg, men fattar inte riktigt i alla fall
![]() /Ulrika |
|
|||
|
|||
![]()
Maleme är alldeles perfekt för vuxna eller barnfamilj med små barn, om man bara vill ta det lugnt. Tyvärr inte så himla roligt ställe för tonåringar, det är ganska dött där och inte mycket för dom att göra måste jag säga. Våra trivdes dock jättebra i Platanias där det är mer liv och rörelse.
Vi var två vuxna i Maleme sommaren-06 och vi trivdes kanon. Har hört att stranden blivit bättre sen dess men vet inte om det stämmer, den var rätt stenig och trist då så vi tog vissa dagar bussen till Agia Marina som har härlig strand, även Platanias strand är mycket bättre och där har vi bott 2 ggr -07. Vi hittade en favoritresturang i Maleme, Estia, som ligger jättefint nere vid havet. Det finns flera mysig ställen så god mat o dryck ska ni inte lida brist på. En bra supermarket (inka tror jag?) finns där också. Vi bodde på Futura som vi tyckte var jättebra , speciellt som vi hamnade där ospecade. Jag minns inte hur långt det är till Platanias/Agia marina (ställena växer ihop med varandra) men det går hyfsat fort att ta sej dit med bussen. Hoppas att ni får en trevlig Kretavistelse! |
![]() |
|
|