Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-07-31, 19:54
RolfC RolfC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Sv: Det här var så onödigt!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Jag kan inte riktigt hålla med. Det är ca 7 km om man går över berget. Vägen är lättgången, det gå uppåt från början, men inte är det jättebrant inte. Sedan är det platt, dvs en platå med odlingar och betesland större delen av vägen, tills det går ner mot havet igen. Inte heller nu särskilt brant.
Två timmar kan nog stämma, men det är väl "ingenting" för en promenad. Kräver absolut inte mer än normal kondition.
Om man går eller inte kanske är en fråga vad man vill göra på sin semester? Jag vill *INTE* gå 2 timmar i solen, i varje fall inte med barn. Det finns dessutom både taxi och buss. Jag spenderar hellre tiden med bad eller med en flaska Retsina på en trevlig taverna.

/Rolf
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 11:27
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

karinafp, Elisabet, Rolf: tack för svar om att gå till Amopi.

Jag har en vag tanke om att gå just den vägen för att få röra på dödköttet lite, det var därför jag blev nyfiken när Rolf inte ville rekommendera det.

Jag skulle dock inte bli förvånad om det inte blev av. Snarare skulle jag bli förvånad om det blev det
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 11:31
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Jag skulle dock inte bli förvånad om det inte blev av. Snarare skulle jag bli förvånad om det blev det
Om jag har förstått rätt, är det just på dessa slätter utanför Ammoopi som ett gäng holländare har fått tillstånd att anlägga en 27-håls golfbana! Så passa på att gå där om du kan; snart är det försent!

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-08-01, 12:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Vik hädan golfare!

Fast såna där planer tenderar att vara väääääldigt långsiktiga, enligt min erfarenhet. Hört en del entusiastiska sådana under åren och fått skrämselhicka när det låtit som om en liten vacker ö ska förvandlas till Disneyland. Fast hittills har jag inte sett det hända. Som tur är

Sen undrar jag om inte många utbyggnadsplaner måste slå av på takten nu, Grekland ser ju turismen minska. Och frågan är om man kan bygga bort krisen i turismindustrin.
Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 18:36
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
Om jag har förstått rätt, är det just på dessa slätter utanför Ammoopi som ett gäng holländare har fått tillstånd att anlägga en 27-håls golfbana! Så passa på att gå där om du kan; snart är det försent!

Karin
Undrar bara hur i attan skall det kunna växa ett grästrå där i den torkan

Riitta
Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 19:24
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta
Undrar bara hur i attan skall det kunna växa ett grästrå där i den torkan
Jo, jag har tänkt på det också. Det enda raka är väl att bygga en avsaltningsanläggning, men det verkar väl i överkant när det gäller att vattna gräs... å andra sidan är ju golfare välkända för att kosta på sig. Man planerar också att bygga en del hus i anslutning till golfbanan, både till försäljning och till uthyrning, så planerna är minst sagt storvulna.

Men så får man trots allt inte glömma att det är Grekland vi pratar om. Vi vet ju hur det har gått med flygplatsen på Kalymnos...

Karin
Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 19:50
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Uff, er det virkelig sant at de har tenkt å anlegge golfbane? Får helt vondt i magen av sånt jeg, jeg vil ha Karpathos og Amopi sånn som det er.
Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 19:57
karinafps avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Nora
Uff, er det virkelig sant at de har tenkt å anlegge golfbane? Får helt vondt i magen av sånt jeg, jeg vil ha Karpathos og Amopi sånn som det er.
Ja, enligt Andreas, som är något slags byggnadsinspektör åt kommunen (visst var det så, Mikke?), är tillstånden redan klara. Men han tror inte att det kommer att hända något mera konkret de närmaste åren i alla fall. "This is Greece, you know"!

Karin

Senast redigerad av karinafp den 2005-08-04 klockan 20:01.
Svara med citat
Gammal 2005-08-04, 22:10
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Häjsan, häjsan!!
Jo,Andreas har koll, anställd på byggnadsavdelningen i Pigadia, så han har tummen på pulsen.
Sen verkar det avigt att anlägga en golfbana med tanke på vattning, etc......Kanske lägger dom AstroTurf på greenerna?? Avsaltningsanläggningar är ju inte gratis och med tanke på den vikande turismen verkar det en aning våghalsigt....Vi får hålla ett öga på detta framledes........
Däremot kommer det visst att bli vindsurfing av världsklass nästa år på Karpathos.....Det ska visst försökas slås världsrekord och eliten väntas komma.
Mvh,
Mikke
(öm)
Svara med citat
Gammal 2005-08-05, 10:41
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Oi, når til neste år skal denne wind-surfingen skje da?
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:15.