Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-17, 18:09
ulrikass avatar
ulrikas ulrikas är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006
Standard Kalamaki

Nu har vi hittat en resa till Kalamaki, någon som kan säga något om den orten? Vilken ort ligger närmast? Finns det några restauranger och hur är stranden?

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 12:41
ulrikass avatar

Standard Sv: Kalamaki

Ingen som vet något
/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 13:12
argolin argolin är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Hej!

Bodde i Kalamaki i somras, vi bodde på hotellet som ligger mittimot en restaurang som heter Kalamaki mare om jag inte minns fel.
Bakom restaurangen ligger en liten strand (hård sand med lite sten).
Gratis solstolar var det då.
Sen ligger det en annan restaurang bredvid ( till hö om den ovan nämnda om man står och tittar mot havet) som har väldigt trevlig personal och bra mat samt gratis solstolar.
Sen kan man gå mot Chania hållet ut med stranden och där är det strand nästan så långt man kan se, men ej gratis solstolar??
Vi trivdes bra men å andra sidan var det första gången vi var på Kreta, men vi åker snart igen, 14 dagar till Agii Apostoli.

Göran
Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 20:08
ulrikass avatar

Tack för svaret. Skönt att någon verkar ha varit där i alla fall
/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-18, 20:26
Kreditcat Kreditcat är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Jag har varit där ett par gånger, dock endast nattetid. Det som jag gillar är ställena vid havet. Minns speciellt ett ställe Bamboo tror jag det hette. Och intill-liggande taverna alldeles på stranden/vid havet som de flesta andra ställen där. Blev rekommenderad detta av en grekisk taxichaufför (som i och för sig hade en släkting som jobbade där men i alla fall...) Inte helt fel, men ganska scandinavi-turistiskt som det ju ändå (säkert) alltid är vid dessa Chanias turistorter. Nära med lokalbussen in till Chania stad samt även de andra turistorterna. Då jag var där fanns där även en trevlig bouzouki-club typ. Tycker Kalamaki är ett bra alternativ till Platanias t ex. LITE närmarme stan, som ju ändå har "allt"... (taxiavstånd)
Svara med citat
Gammal 2008-05-20, 05:59
ulrikass avatar

Tack för svar. Vi ska bo på Porto Kalamaki och är mest ute efter en veckas avkoppling. Jag tror att vi kommer bli nöjda Någon som vet avstånden? Vad ligger närmast?

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-21, 22:18
ulrikass avatar

Hej.

Har förstått att Kalamaki är väldigt litet vilket faktiskt passar oss bra denna resa. Undrar om det finns någon affär och kanske ett bageri? Tacksam om någon vet

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 06:45
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Det finns två affärer, No Problem och ett litet INKA. Båda ligger på gatan som går upp mot Galatas.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 07:27
ulrikass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Det finns två affärer, No Problem och ett litet INKA. Båda ligger på gatan som går upp mot Galatas.
Gunilla

Härligt, då ska vi nog klara oss! No problem? Supermarket? Läste någonstans att det finns ett bageri, vet du om det stämmer? Räknar med att promenera mycket och åtminstone utforska lite av omgivningen. Är det långt till Gerani? Har kompisar som ska dit samtidigt.

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 08:04
Wardakiss avatar

Det är långt till Gerani! Och dessutom en farlig kurva mellan Kalamaki och Kato Stalos, rekommenderar inte att ni går där. Ni kan väl ta bussen västerut och träffas på halva vägen? Något bageri såg jag inte (och kände inte lukten av något heller). Men nu var det några veckor sedan jag var där och allt var inte öppet pga påskfirande. No Problem är en supermarket.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 08:54
ulrikass avatar

Tack för svar. Finns det någon ort med lite shopping i närheten? Finns det något i närheten, då jag älskar att promenera? Tacksam för allt som är värt att veta

/Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 09:42
Wardakiss avatar

Shopping hittar du i Chania och Platanias. Vill du promenera så har du hur mycket småvägar som helst exempelvis upp mot Pano Stalos, fortsätt antingen över torget och några kilometer upp så hittar du en fin utsikt ner emot slätten vid Agia, eller ta branta backen ner till höger vid torget så kan du komma ner i Kato Stalos, alternativt håll vänster vid djurfarmen så kommer du till Agia Marina.
Gunilla
Svara med citat
Gammal 2008-05-22, 10:06
ulrikass avatar

Tack snälla för svar, nu är jag nöjd
/Ulrika
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:47.