Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Sifnos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-08, 04:28
Piaki Piaki är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Faros eller Vathy?

Hej alla!
Vi hade bestamt oss for Faros, men det verkar svart att hitta ett bra boende for en familj av fem. Laser ocksa lite negativa grejer om stranderna dar. Tanker nu lite pa Vathy, men tycker inte om den stora poolen som syns pa alla bilder. Det ar som om allt genuint forsvinner. Eftersom min man ar grek, kommer vi i slutet av juli (for att vi ska fira 15 augustidagen i hans by). Det ar ju den varsta tiden pa oarna, men om nan kan beratta om deras upplevelser ar vi valdigt tacksamma! Vi tycker om tomma platser, en blackfisk med ouzo med solnedgangar och bra, barnvanliga bad och framforallt hotell nara stranden. Sjalv ar jag Egialifreak(Amorgos) och jobbade pa Katina en sommar under 90-talet, men nu vill jag aka till Sifnos!

Tack for alla tips!
Svara med citat
Gammal 2008-05-09, 15:15
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Faros eller Vathy?

Stränderna i Faros är helt okej, i närheten finns ett härligt klippbad (Chrisopigi) och en bit därifrån ligger den fina Apokoftostranden.

Stranden Vathy är lång, väldigt smal och ganska fin. Flera bra tavernor ligger precis vid strandkanten. Det stora hotellet stör inte alls, det syns knappt, såvida du inte går bort till det.

Jag är som du en Amorgosdåre (men gillar Katapola bättre än Egiali), Sifnos är en av mina andra favoritöar, jag bor alltid i Faros. Kanske det kan ge dig lite vägledning.
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 21:02

Tack for tipset! Faros blir det!!!
Svara med citat
Gammal 2008-05-12, 21:50
Suzs avatar
Suz Suz är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Vi bodde i Faros för 2 år sedan och älskade det. Dock inga "paradisstränder" och ganska "medioker" mat på tavernorna. Det var en bit att gå till den finaste stranden, men det gick ju bra med vår då 4-åriga dotter, så det är en relativ lätt vandring över bergen. Vi var på utflykt till Vathy och det var väldigt fin strand där samt att vi åt en fantastisk lunch där. Nästa gång vi kommer till Sifnos bor vi nog där.Vi tyckte inte att lyx-hotellet störde alls, utan det kändes väldigt pittoreskt. Boendena låg ca 10 m från havet. Faros är dock också ett kanonval och det är lätt att ta sig runt ön med buss därifrån och besöka tex Vahty för en dag. Trots allt är Faros ett av de mysigaste ställen jag besökt i Grekland, och ofta det jag refererar till när jag ska jämföra olika ställen...Vi bodde på Aperanthos och vi var där samma tid som ni ska åka. Det var tyvärr lite dyrt i Augusti, men vilket ställe att bo på. Hoppas ni får en underbar resa!
Suz
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 03:59

Tack for ditt tips ocksa! Kan inte vanta. Mailade Aperanto, men Dimitris hanvisade mig till en kvinna som hade rum i narheten. De vara dyra, men hon i sin tur hanvisade mig till hennes svagerska som har fyra rum bredvid fisketavernan. En Georgia Bau. Bokade det, men har inte nan aning vad det ar forutom att det ligger precis vid havet, har utsikt och har A/C. Har nan nagon aning om vad det ar for stalle? Det finns inte pa natet. Det later charmigt, med ett aldre par med bara fyra rum pa stranden, sa efter resan ska jag lamna rapport.
Sedan aker vi nagra dagar till Piso Livadi, Paros, dar vara vanner Lina och Leufteris har ett hotel, Aloni. Kan verkligen rekommendera detta stallet. SA fiint! Underbara rum, harlig frukost pa en altan som inte gar att beskriva och en familjar och avspand stamning.

Kan inte vanta langre!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:40.