Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-05-23, 12:35
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Dåligt APOLLO

Citat:
Ursprungligen postat av Bertilsson Visa inlägg
Cigarettröklukt, bara vatten och Coca Coola ombord, ingen förbeställd sprit fanns med, lösa och saknade inredningedelajer....
Som vanligt skyller alla på varandra och om inte det funkar så drar man till med den gamlas slitna skivan - de grekiska flygledarna strejkar.
Det var ju underligt och tråkigt att den förbeställda spriten inte fanns med, vilken tur att det finns spritaffärer i Grekland

Visst fanns det väl mat på planet? Jag tolkar ditt inlägg som att du saknade starkare drycker.

Den period du nämner var väldigt turbulent i Grekland, det kunde man enkelt se genom att titta på ankomster och avgångar till och från Atens flygplats, inrikestrafiken låg helt nere under något dygn, och sedan tar det ju lite tid att "flyga i kapp"

// Helén- som varit nöjd med Apollo varje gång jag köpt flygstol av dem.

Senast redigerad av Hellen den 2008-05-23 klockan 12:40.
Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 12:58
MIASs avatar
MIAS MIAS är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Jag flög den 15/5 från Landvetter. Skulle lyft 8.10 på morgonen, men de tidigarelade starten till 02.50. Fick besked att det var risk för strejk på flygplatserna i Grekland så därför var vi tvugna att landa innan. Var glad att jag fick lite mer tid på Karpathos, men så mycket sömn blev de ju ej den natten. Enligt folk på Karpathos jag pratade med så hade Apollo missförstått det hela. Låter ju konstigt att ni som flög från Arlanda ej fick samma besked?!

Mia
Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 22:49
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det var ju underligt och tråkigt att den förbeställda spriten inte fanns med, // Helén- som varit nöjd med Apollo varje gång jag köpt flygstol av dem.
Vi åkte med Span Air- SAS alliance över nyår hem från Spanien och med ett sammanslaget flyg så fanns inte heller våra förbeställda varor med...men vadå?? Värre saker kan hända!!
Jag flyger med SAS även nästa gång!

Apollo kan jag inte heller klaga på! Har det blivit fel så har de alltid kompenserat de gånger vi blivit "drabbade".
Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 04:18
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Jag brukar inte läsa Karpathos-trådar eftersom ön inte är intressant för mig. Men nu råkade jag se namnet Apollo där... Och så läste jag igenom alla inlägg. Jag ska inte skriva vad jag tänker, inte ens citera och kommentera, men jag ruskar sakta på huvudet...

Jag är den förste att erkänna att jag allvarligt kritiserat Apollo i vissa sammanhang. Men här är ni 10 gånger värre än jag någonsin varit! Och vissa kritiserar saker som Apollo inte kan råda över!

Det är klart man (vi) ska kunna kritisera och ifrågasätta. Alla researrangörer, hotell osv! Men man (vi) måste också se till faktiska omständigheter och realiteter. Man kan inte vräka ur sig vad som helst och kritisera saker när det kanske ligger utanför bolagets kontroll! Ska man kritisera krävs även balans och rättvisa! Det tycker jag saknas i den här tråden....

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 08:22
nekjam nekjam är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Egentligen är det väl flygbolaget som man ska klaga på om det gäller förseningar.
Har åkt med Apollo flera gånger och har varit nöjd. En gång när vi skulle bila upp till Luleå från Västerbotten så ringde Apollo några timmar innan vi skulle iväg och berättade att planet skulle bli försenat på grund av tekniska problem. Man hade flugit från Norge tidigare på morgonen till Kreta och fått in en fågel i motorn så planet skulle undersökas innan det var klart för avgång från Chania till Luleå. Det tycker jag var bra att dom gjorde i god tid så vi kunde planera om våran dag.
Och vi har alltid åkt med fina plan, Norvair upplever dom större än vad Ving och fritidsresor har haft i samma klass.
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 08:52
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Jag ska inte skriva vad jag tänker, inte ens citera och kommentera, men jag ruskar sakta på huvudet...
Det blir lite svårt för oss andra att hänga med i tankebanorna då

Det blir lättare, för den vars inlägg du syftar på, att förklara sig om du berättar.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 09:11
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Kanske alla arrangörer gör så här numera men alla gånger vi åkt med Vingresor har tidtabellsändringar kommit oss tillhanda i mycket god tid. Förseningar har de naturligtvis också men det är inte det jag pratar om. Har de gånger förseningarna varit många timmar blivit mycket väl omhändertagna av dåvarande My travel och Premiär som bolaget hette ännu tidigare. Nästan alltid helt underbar personal och en otroligt bra service. Har nästan aldrig hört någon klaga på att Ving ställer in flygningar eller ändrar tidtabellen fram till några få dagar före avgång däremot har jag hört många säga det om Apollo men trots allt betraktar jag Apollo som ett seriöst företag. Kanske är marginalerna så små i dagens resebransch och ägarförhållandena är ju inte detsamma som Apollo var en gång i världen så det är kanske något vi måste räkna med.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 09:27
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Det blir lite svårt för oss andra att hänga med i tankebanorna då...
Verkligen? Gå då tillbaka till första inlägget och läs tråden igen.

Peter
Svara med citat
Gammal 2008-05-25, 09:45
Hellens avatar

Läser man med "humorhuvan" på så hittar jag i första inlägget en man som satt i ett skruvstäd från Sky Wings Airlines SA, eller om det nu var sätena som kommer därifrån, han saknade sin förbeställda sprit.
Detta inlägg kommenterade jag, med:
"Det var ju underligt och tråkigt att den förbeställda spriten inte fanns med, vilken tur att det finns spritaffärer i Grekland"

Jag ser fortfarande inte vad det är som kritiseras som inte Apollo kan råda över, det är ju av Apollo resenärerna köpt resan. Jag tror jag hittat en sak; Att man inte kan acceptera deras ombokningsvillkor som presenterera bl.a. på deras hemsida.
Nu tror jag att jag hör vad du tänker, och ja, du får skriva att jag är dum som inte fattar, fast ännu hellre förklara
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:55.