|
|||
|
|||
Topp Fem
Om två dagar bär det av så nu vill jag höra era topp fem favoriter på Karpathos, vare sig det är restauranger, stränder, byar etc.
Vet att det finns många liknande trådar, men det behövs inga förklaringar, bara era topp fem ställen på Karpathos. |
|
||||
|
||||
Sv: Topp Fem
Här gillar jag mest att hålla till
1: La Corte (bar i Pigadia) 2: Esperides (restaurant i Pigadia) 3: Ambrosia Sokakis (tror det skrivs så) taverna Pigadia 4: Pelagos (taverna) 5: GrandE (bar i Pigadia) Mia |
|
||||
|
||||
Om det är exakt mina top 5 vet jag inte, men det är i alla fall fem saker jag minns särskilt positivt:
Olymbos. Agios Minas. I soi ton angelon (taverna med karpathisk traditionell musik, men det är 3½ år sedan jag var där så jag vet inte hur det är nu). Hapsis (lever han?). Utsikten när man går från Pigadia till Amopi och kommit över berget. |
|
||||
|
||||
Elisabet:
Hur långt är det mellan Pigadia och Amopi? Tar det lång tid att gå? Åker på torsdag & nu börjar det verkligen att närma sig... Sessan |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som alltid längtar tillbaka |
|
||||
|
||||
Citat:
Sedan tar man vänster på en väg som är gul på Road Editions karta. Jag minns inte om det är någon skylt där, men det är den enda riktiga avtagsvägen, så man kan inte ta fel. Den är ganska brant uppåt i ca ½ km, sedan tar man höger in på en sandig väg (det var en skylt när vi gick där). Sedan är det inte så mycket mer uppför, utan mest platt i en dryg km. Man är inte uppe på något högt berg, utan på en platå med odlingar. Det var väldigt torrt och inte särskilt vackert när vi gick där, men den här årstiden är det säkert bördigare. Sedan kommer utsikten och det är nedåt till stränderna! Lita inte på kartan, det är en massa småvägar på platån som inte är inritade. Gå på känn åt rätt håll så kommer ni ner till havet i närheten av Amopi! Ta med vatten och solskydd för huvudet, det finns så gott som ingen skugga längs vägen. |
|
||||
|
||||
Så bra! Det slog mig plötsligt när jag skrev hans namn att det var länge sedan jag sett någon nämna honom i forumet.
|
|
||||
|
||||
Min lista:
Olympos Båtutflykt till Agios Minas Bil eller mopperundtur runt till dom andra byarna Pelagos musiktaverna Promenera i omgivningarna runt staden och hitta små smultrånställen Riitta |
|
||||
|
||||
Dette er mine topp fem:
1.Mike`s restaurant i Pigadia 2.Grande kafeneion i Pigadia 3.Golden beach taverna i Amopi 4.Four Seasons taverna i Amopi 5.En liten, "hemmelig" perle av en strand ute ved flyplassen (man kan alltid finne sin egen, det er så mange av dem der ute) |
|
|||
|
|||
Tack för att ni delar med er!!
Har skrivit ut och stoppat i väskan, det är bara timmar kvar nu!! Inzight |
|
||||
|
||||
Citat:
Mia |
|
||||
|
||||
Fortsätt gärna med fler olika topplistor, vi åker om en vecka och har aldrig varit på Karpathos förut.
|
|
||||
|
||||
Båttur till Agios Minas
Buss eller biltur till Apellastranden. Buss eller bil till Aperi /Othos Pelagos musiktaverna Båttur till Olymbos |
|
||||
|
||||
Apela (strand)
Olymbos (by) Mesochori (by) Stes (by) Agios Nikolaos (strand) Om Under the trees hade varit öppet skulle jag tagit med den. Troligen hinner den inte öppna i sommar. Fick detta meddelande idag: The Under the tree new taverna is on constraction and in my opinion very difficult for operation this summer. |
|
|