|
|||
|
|||
Har ni tips på boende i Kardamili
Funderar på att ta en helg till Kardamili gubben och jag inom närmsta tiden.
Har hittat följande lägenheter på nätet, har någon bott på dessa och har en uppfattning hur de är, To Kastro Les Sirenes Marina Papanestoras Skardamoulas Garden Vilken kan ni rekomendera, tacksam för synpunkter Monica |
|
||||
|
||||
Sv: Har ni tips på boende i Kardamili
Citat:
Det finns en särskild bakgrund till att vi bodde där. Lela levde ännu då, idag vet jag inte. Lelas Mousaka och Stuffed tomates är världsberömda. Det var bla.a. dessa rätter hon serverade Patrick Leigh Fermor på den tiden hon var hans hushållerska. Jag hade hoppats få se henne, Patrick Leigh Fermor och Staffan Stolpe i Kardamyli. Lela var den enda jag lyckades se och hälsa på. Ja, platsen och personerna är historiska. Men, även om ni bor någon annanstans, miss inte att äta hos Lela, det vore synd! Lefteris |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
Underbart ställe har ni valtHotell Anniska är mysigt,nära stranden.kostar dock 75€ natten.
|
|
|||
|
|||
Jag kan VARMT rekommendera Les Sirenes..den nybyggda delen mot havet! ÅH så vi trivdes där förra påsken! Ett underbart värdpar.... Vi hade 2 rum och markterass och var de första gästerna där. 65 euro batalade vi,
Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
75 euro är väl i saftigaste laget, de andra som jag skrev om kostade 50 euro per natt och det tror jag får räcka. Tack för tipset ialla fall. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Just nu står det emellan Les Sirenes och To Kastro, vi får se vilket det blir. Tackar, tackar för tipset Monica |
|
||||
|
||||
Vi brukar vara en vända varje sommar sen 1995 i Kardamili ett par dagar och bor alltid på Palataki Kardamili Villas googla så hittar du det!
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
/ Tom (som bodde där en vecka förra året.) |
|
|||
|
|||
Citat:
Hittade hemsidan ser jättefint ut men jag hittade inget pris, kommer du ihåg vad ni betalade förra sommaren. Kanske man kan få en hum om hur mycket det kan kosta iår. Hur långt är det till stranden och den lilla byn, i tid menar jag. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Nu står det emellan det och det som Frappe rekomenderade. Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Camilla |
|
|||
|
|||
Citat:
Igår kväll bokade vi 3 nätter, vi åker lördag morgon den 7 juni och kommer tillbaka på tisdagen. Kändes säkrare att ringa och boka så man vet att det finns rum när man väl kommer. Eftersom jag verkligen vill dit så tyckte jag inte att 50 euro per natt var så farligt, har bott dyrare och mindre fint. De där villorna med egen pool såg ju häftigt ut, men kanske lite väl när man bara är 2, så det blev en lägenhet. Tyvärr finns inte så många bilder på nätet och i telefon sa damen att lägenheten inte ligger i huvudbyggnaden utan bakom på något sätt, ja, ja det blir nog bra till slut. Tack för tipset, glädjer mig för en liten semestertripp |
|
||||
|
||||
Harligt Monica, Ni kommer fa det toppen. Ta en tripp upp i byn oxa dar har du den godaste honungen som finns.
Camilla som aker om 8 dagar |
|
|||
|
|||
Citat:
Nästan inga turister alls, ganska tomt i byn. Men oss passade det perfekt för vi ville ha lugn och ro. Jodå, vi åt på Lelas taverna och hon såg ut att må väldigt bra, maten var väldigt god och allt var till belåtenhet. Förstår att du rekomenderade detta ställe. Hade gärna varit några nätter till och bara njutit. Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Vi åkte runt lite och tittade i andra byar och tog dagen som den kom, total avkoppling. Vi kom lagom hem till matchen igår så för min del slutade den lilla semestertrippen bra, men gubben var ju sur så klart, jag säger bara....... Grattis Sverige |
|
||||
|
||||
Kul att ni gillade Karadmyli och Lelas!
Drar nog förbi där igen vad det lider Lefteris |
|
||||
|
||||
[QUOTE=monica;133212]Vi hade det verkligen toppen, hade en lägenhet med etage och en terass stor som sjutton. Jag var uppe vid 6 tiden på morgonen och bara njöt av utsikten och kaffet. Har sällan bott så fint med en sån utsikt. Och jag är glad att jag lyssnade på ditt råd.
Härligt att Ni trivdes! vi kommer oxå åka en liten vända dit, och det ser jag fram emot....... Camilla 2 dagar kvar.... |
|
|||
|
|||
Kalamitsi beach hotel är min rekommendation.
|
|
|