Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-15, 18:08
Annlotta Annlotta är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Har beslutsångest

Är van Greklandsresenär och båtluffare, men ska i juli åka i väg själv. Det är bara två veckor kvar och jag fick lite panik. Bokade därför en ospecificerad resa till Chaniakusten med Apollo. För min flygresa och ett enkelrum vill de ha 7.600 kronor, som ska betalas i dag... (Min tanke är att lämna hotellet under några nätter för att utforska västra och södra Kreta).

Det känns lite dyrt och det känns väldigt osäkert. Ospecificerat kan ju betyda vad som helst. Vågar jag vänta någon vecka till och hoppas att charterpriserna sjunker?Trodde att jag skulle komma billigare undan genom en charterresa, men är inte säker längre.

Har också tittat på bara flygstolar som hamnar runt 4.000 kronor. Någon som vet vad ett enkelrum kostar för en person? Förmodar att det är samma pris som för två!
Tidigare år har vi hållit oss i Cykladerna, men tyckte att det kunde vara kul att prova något nytt.

Någon som har ett råd att ge mig. Ska jag boka Charterresan till Kreta eller ha is i magen?
Annlotta
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 18:20
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Har beslutsångest

Hur länge skall du vara på Kreta, är det en vecka, då är det dyrt tycker jag, du hittar garanterat rum för under 55€ per natt.
Vi betalade 50€ för tre personer i mitten av juli för två år sedan.
Jag hade satsat på att ha is i magen.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 18:23
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Annlotta Visa inlägg
Är van Greklandsresenär och båtluffare, men ska i juli åka i väg själv. Det är bara två veckor kvar och jag fick lite panik. Bokade därför en ospecificerad resa till Chaniakusten med Apollo. För min flygresa och ett enkelrum vill de ha 7.600 kronor, som ska betalas i dag... (Min tanke är att lämna hotellet under några nätter för att utforska västra och södra Kreta).

Det känns lite dyrt och det känns väldigt osäkert. Ospecificerat kan ju betyda vad som helst. Vågar jag vänta någon vecka till och hoppas att charterpriserna sjunker?Trodde att jag skulle komma billigare undan genom en charterresa, men är inte säker längre.

Har också tittat på bara flygstolar som hamnar runt 4.000 kronor. Någon som vet vad ett enkelrum kostar för en person? Förmodar att det är samma pris som för två!
Tidigare år har vi hållit oss i Cykladerna, men tyckte att det kunde vara kul att prova något nytt.

Någon som har ett råd att ge mig. Ska jag boka Charterresan till Kreta eller ha is i magen?
Annlotta
Flygstolarna är dyra nu, brukar bli så när skolorna slutar... Enklare pensionat/rent rooms kan du nog få för ca 25-35€ och oftast betalar man per rum inte per person.
Har du kollat med Sterling? Ser att de har biljetter den 27e Juni med hemresa den11e Juli för 3448kr.
Hyr du rum på egen hand behöver du ju inte betala de nätter du reser iväg ngn annanstans, utan checkar ut när du drar och bokar rummet tills det att du återkommer.

Tänk bara på att högsässongen närmar sig och att det blir svårare att få rum i Juli.

Ska du till Kreta kan jag rekomendera "Olgas pension" i Rethymno (har hemsida, men bäst att ringa!) , jättebra pensionat, enkelt och billigt men samtidigt rent och fräscht med underbara ägare!

Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 19:20

Tack för era svar. Lutar nog åt att jag har is i magen. Bara fyra timmar kvar tills resan ska vara betald.
Ska vara borta två veckor, men jobbar den 30 juni. Kan åka först den 2:e...
Har skickat i väg förfrågan till Soula i Paleochora för att kolla läget.
Tackar för boendeförslaget Olgas Pensionat. Passar utmärkt för jag vill gärna besöka Rethymno!
Ska ni åka till Kreta i sommar och i så fall var?
Annlotta
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 19:24
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Citat:
Tack för era svar. Lutar nog åt att jag har is i magen. Bara fyra timmar kvar tills resan ska vara betald.
Har skickat i väg förfrågan till Soula i Paleochora för att kolla läget.
Tackar för boendeförslaget Olgas Pensionat. Passar utmärkt för jag vill gärna besöka Rethymno!
Ska ni åka till Kreta i sommar och i så fall var?
Annlotta
Vi anländer rethymno 14e Aug, ska bo på Olgas. som vanligt, har en lååång historia där sen tiden då jag arbetade i stan!
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 20:39
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Har nu bokat endast flyg men puh vad dyrt det var i år. Jag har försök vänta ut sistaminutenpriserna närmare avresedatum och hoppats att de ska sjunka men det verkar inte så. Har försökt följa prisutvecklingen den senaste tiden. Resebolagen håller höga priser fram till de absolut sista dagarna och då sjunker priset om det finns nån resa kvar. Vågade inte chansa och bli utan, vill inte heller köpa bara en eller två dagar innan avresa så jag slog till nu. Dessutom är det bra flygtider, man kommer ner före lunch och hinner lungt med en eftermiddagsbåt. Vill inte sova på flygplatser och båtar.
Svara med citat
Gammal 2008-06-15, 22:23

Nu har jag bestämt mig för att inte boka ospecificerat för 7.500 kronor. Vet ju aldrig vad man får, och jag vill ha balkong! Kan ju bli hur bra som helst, men man kan ju också hamna i en källare!
Nästa steg blir att vänta några dagar till och sedan försöka få en flygstol! Hoppas på tur!

När åker du (ni) och hur ser semestern ut? Några trevliga platser att föreslå. Blir det Kreta för min del vill jag se de västra och södra delarna, där det inte är så mycket turister. Norra delen har jag sett det mesta av, även om det var för tio år sedan...

Ha en trevlig semester
Annlotta
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 18:21
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Det blir cykladerna, åka runt lite. Det är nog bästa stället i Grekland. Nu törs man inte kolla längre på sistaminutenpriserna, sjunker dom känner man sig bara lurad!
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 18:39
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Vad hände med 1:a juli, försvann den?
Hoppas du hitttar en bra resa!
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2008-06-16 klockan 18:41.
Svara med citat
Gammal 2008-06-16, 22:18

Den 1 juli behöver jag för att pusta ut efter en lång helg och kanske tvätta det sista. Du vet, en dag att bara gotta sig åt att man ska iväg. Om jag nu kommer iväg...

Ha en trevlig sommar
Annlotta
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:27.