|
|||
|
|||
Ixia, Atlantica Princess
Tjolahopp!
Har suttit här länge och väl och läst om olika hotell och platser på Rhodos och det verkar finnas många människor med stor koll här inne! Vi åker (förhoppningsvis, bara slutsumman som måste betalas först) till Ixia den 17/8 och ska bo på Atlantica Princess med all inclusive. Har hört olika saker om maten och hotellet, men det mesta har varit ganska gammal info. Är det någon som varit på Atlantica de senaste åren, eller bott i närheten av det hotellet, som kan säga något om det och om omgivningen? Jag är intresserad av allt! Avstånd till de olika stränderna, shopping, tavernor mm. Hur är utbudet av matställen och affärer i Ixia? Vi har bott med all inclusive tidigare, fast i Turkiet, och då var vi helnöjda. Vi valde all inclusive även denna gången mest för att det är så smidigt med dryck framför allt, man behöver aldrig tänka på att ha med sig pengar till poolen eller liknande. Bekvämt! Men vi vill gärna testa att äta grekiskt på andra ställen än hotellet, så jag hoppas på många tips! Tack på förhand! // Sara |
|
||||
|
||||
Sv: Ixia, Atlantica Princess
Hej!
Har själv inte bott på detta hotell, men det ligger inte så långt från "mitt" hotell. Du bor väldigt nära stranden.. Vi brukar gå förbi hotellet varje kväll. Full rulle varje kväll.. Men det verkar vara för alla åldrar. Och tröttnar du på maten kan jag rekommendera en liten rest: Two friends som ligger kanske 150 m från erat hotell. Du går upp och första till vänster när man kommer ut från hotellets stora ingång. Ligger precis bredvid ett litet hotell, Alexandra, "mitt " hotell. Prova deras Two Friends special... To die for... Hoppas att du får det underbart! Åker själv ner den 24 augusti.. //Carin |
|
|