Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-17, 17:05
mmmis mmmis är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Billigt flyg till Rhodos?

Hej!

Jag behöver lite tips på billiga flygresor (endast flyg) till Rhodos!

Jag har sökt runt lite överallt på internet men hittar inga billiga flygresor dit. Jag tänkte vara där nere i ca 4 veckor så helst enkelresa, men slutar det billigare med 2 st separata t&r resor så tar jag självklart det!

Alla tips (även krångliga rutter) uppskattas!
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 17:47
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Billigt flyg till Rhodos?

Tänk på att det är inte alltid du endast kan använda returen på en tur och retur- resa.... Biljetten blir oftast ogiltlig om du inte åker turen.
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 18:10
anoula
Gäst

Jag gjorde en enkel sökning med avresa 1 juli. Billigaste enkelbiljetten till Rhodos ligger där på 1923 SEK. Klicka här och sortera sedan efter lägsta pris. Hoppas att det funkar, annars får du gå till startsidan och göra en egen sökning här.
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 19:25
anncha50s avatar
anncha50 anncha50 är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Kan du tänka dig att resa från Oslo med Norwegian så kan du komma direkt ner till Rhodos uan mellanlandning? Det går t.ex ett flyg lörd 5/7 kl 23.05 från Oslo Gardemoen direkt till Rhodos, framme 04.25 Biljetten kostar 1968:-
Du kan ta anslutningsflyg från Oslo kl 09.30 samma dag- framme 10.30 för 472:-. fördelen med Norwegian från Oslo är att man slipper mellanlanda, det blir billigt trots den långa resan, man hinner slumra till ngr timmar och är framme på morgonen.
Du kan t.ex fara tilbaka 4 veckor senare , den 3/8 05.20 från Rhodos kl 05.20 - framme 08.40 i Oslo för 1604 :-. Det är billigt, men med ett visst omak att resa tidigt på morgonen, men det får man och andra sidan ofta räkna med om man vill resa billigt.
Du kan ju även resa tillbaka från någon annan ö, ex Kos med Norwegian eller så åker du hem med ngt annat bolag från Rhodos eller ngn annan ö.
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 20:02
aris4s avatar
aris4 aris4 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Hejsan!!
Var i Sverige vill du flyga ifrån, eller rättare sagt, var bor du??
Kolla på Apollo´s hemsida. På vänstra sidan lite längre ner står det "tickets". Gå in där o kolla på oneway tickets. Du kan ju oxå söka på Kos och ta båten över till Rhodos. Blue Star Ferries som tar max 3 timmar och kostar ca 170-180 kr. Går att boka direkt på nätet.
Annars har du ju i stort sett från många orter i Sverige och dessutom Norge med just Apollo.
Även Danmark.
Ska du åka snart kan det ju kosta lite mer men har du tur så kan du hitta skapliga priser oneway.
LYCKA TILL!!
Hör gärna av dig om du behöver mer tips.
Sanna
Svara med citat
Gammal 2008-06-17, 21:05
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Gä även in och titta på Luftfartsverkets sida, där går det att få billiga resor har jag hört (har inte kollat själv)!!
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.