Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-18, 17:32
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Liten eller stor packning?

Jag reser så lätt det bara går, tycker inte om att släpa på mer än vad jag behöver, tidigare har jag alltid haft med mig kläder som legat kvar i väskan vid hemkomst.
Huvudsaken måste ändå vara att man reser så som det passar en själv bäst. Eller?
Lissi, jag blir lite nyfiken på varför du inte inhandlar hygienartiklar på plats. Är det speciella märken som gör att så inte är fallet?
Ansiktskrämer tar jag med hemifrån, resten införskaffas på plats.
Håller med om att böcker väger en hel del i vår packning, jag kommer i år att ha fem stycken i handväskan, sedan är den full
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-06-18, 17:52
Minxs avatar
Minx Minx är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Åh vad avis jag blir på er med lätt packning detta år. Föregående år har även jag varit en "lättviktare" med en liten kabinväska som handbagage. Tills i år har vi haft en lite tight anknytningsbåt från Skiatos (den verkar dom skippat nu) o då har det varit bra att inte behöva vänta på väskan utan bara ta den lilla o gå
Men i år, med 3 månaders resa drabbades även jag av "tänk om" och så blev jag lite snål, tänkte inte låta dyra hygienartiklar stå hemma o förfaras när jag gott fick plats med dom i jätteväskan! Sagt o gjort.. kom undan med precis 20 kilo!! Plus en saftig rygga på säkert 5kg.
Jag hoppas på en lite lättare packning på hemresan då jag lyckats skicka hem lite kläder (av varmare skag som var toppen i april men som nu i 33 graders värme bara känns fångia) med släkt o vänner som varit på besök.

Så för mig är inte lätt packning någon prestigefråga så.. utan en fråga om bekvämlighet o realistiskt tänk. För en vecka behöver jag inte så mycket i klädväg, kör ju bikini nästan hela dagen Eller linne o shorts, o sen en klänning till kvällen.
Men för längre tid behövs ju mer.. Och BÖCKER, det enda jag har bett folk ta med är böcker!!! Här är dom rätt hutlösa till priset nu när turistsäsongen dragit i gång..

// Minx - 1 månad kvar på vacka Alonnisos
Svara med citat
Gammal 2008-06-18, 17:55
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Hellen:
Jag har helt enkelt inte LUST att springa runt och försöka hitta allt det jag är van vid..Har specialschampo och utredningsvätska och är känslig i hyn för andra märken än de jag brukar vad gäller solprodukter och ansiktskräm ..och SÅ mycket är det inte..Ingen hårfön heller....och inget smink! Eftersom allt jag vill ha finns hemma så är det mycket smidigare att packa ner direkt ...

Lissi
Svara med citat
Gammal 2008-06-18, 17:58
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Hellen:
Jag har helt enkelt inte LUST att springa runt och försöka hitta allt det jag är van vid..Har specialschampo och utredningsvätska och är känslig i hyn för andra märken än de jag brukar vad gäller solprodukter och ansiktskräm ..
Lissi
Förstår dig, själv behöver jag inte springa runt, jag tar det som finns där ölen och frukostmaten ändå skall inhandlas
// Helén
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:56.