|
||||
|
||||
Ambulerande böcker...?
Jag började fundera när jag såg Inkens MMS-bild till Janne (som finns i en annan tråd) hur hon tillbringade sina dagar i paradiset.
Hur gör ni med era färdiglästa pocketböcker, när ni är ute och reser...? Lämnar ni dem "på plats", eller släpar ni dem fram och tillbaka till Sverige...? Vi själva kan ibland/oftast ta med oss att antal pocketar på väg ner till Grekland. När de är färdiglästa av hela familjen lämnar vi dem på närmaste "bibliotek", dvs pensionat eller restaurang med bokhylla, tar ibland en för oss oläst som redan står där, om den väcker intresse, och ibland åker den med ända till Sverige. Ja, är den inte slutläst får den faktiskt tillbringa en tid i Sverige. Nema problema, ty nästa gång vi åker ner igen, så tar vi med den igen. Kanske den inte hamnar på exakt samma "bibliotek", men den blir ju ändå till nöje för någon ny skandinavisk gäst. Men av någon underlig anledning tycks vi alltid komma hem till Arlanda med färre böcker än vi avreser med, hur nu det kan komma sig. Hur gör ni andra...? Och varför...? |
|
|||
|
|||
Sv: Ambulerande böcker...?
Vi lämnar kvar böcker vi läst båda!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag är med i ett annat forum eller vad man kan kalla det för, där vi gör just detta. Delar med oss av de böcker vi läs men inte vill behålla, vi skickar dom vidare ut i världen. En av mina senaste frisläppta böcker har hamnat i Santiago! Jättekul, när man kan följa sin bok resa genom världen. O det är ju redan som det ni gör på era "semester-bibliotek" men jag gör det 365 dagar om året
Kolla in på http://www.bookcrossing.com/ Finns svenskt/skandinaviskt forum oxå! // Minx 1 månad kvar på vacka Alonnisos |
|
||||
|
||||
Jag lämnar också mina böcker, har flera gånger tänkt skriva en hälsning i dem. Jag börjar med det fr.o.m i år.
Kan vara kul att se var "min" bok varit om jag träffar på den igen. // Helén |
|
||||
|
||||
Jeg tar også bare med i bagasjen bøker som får leve resten av sitt liv i Hellas. I alle fall pakkes ikke ferdigleste bøker i kofferten til hjemreisen. Som regel har jeg med meg nok å lese, men jeg har også funnet noen perler i hyllene på hoteller der nede, som har blitt lest der, slik at enkelte av mine bøker fikk være med på hjemveien igjen også.
Men jeg tror aldri jeg hadde fått meg til å forsyne meg av bøkene i hotellbiblioteket og tatt dem med meg hjem for å lese dem. Unntaket måtte være hvis jeg ikke ble ferdig med en bok jeg hadde "lånt", og tok den med for å lese den ferdig. |
|
||||
|
||||
Jag lämnar kanske hälften av alla böcker... De böcker jag "samlar" på, alltså en bokserie el. liknande som jag har alla böcker i tar jag alltid med tillbaka hem.
(okej, okej.... kanske lite barnsligt, ingen vågar gissa hur många bokhyllor vi har hemma... ) Kul att ha kvar tycker jag. När jag läst alla böcker, eller tröttnat och vet att jag inte kommer läsa om dom (det händer faktiskt ) har vi ett litet mysigt hamnkafé på grannön där jag brukar lämna böcker. Sen händer det väl att jag tar ett par stycken därifrån också! Siri - boknörd... |
|
|||
|
|||
Jag lämnar alltid kvar lästa pocketböcker, både i Grekland och på tunnelbanan i Stockholm. För, handen på hjärtat, hur många gånger läser man om en bok. Men, jag har aldrig ens tänktpå att skriva en hälsning. Så tack för tipset, Hellen! När jag är i Grekland kommer jag alltså i fortsättningen att skriva några rader och också underteckna med "Pnyx" och Kalimeras nätadress.
Pnyx också en boknörd |
|
||||
|
||||
Bra, bra, bra, bra.......
|
|
|