|
|||
|
|||
Apollo...hm
Ja inte vet jag om jag är oerhört blåögd eller om....
Men det här berättade våra nya vänner för oss på Karpathos: När de kom med planet från Arlanda fick alla en lapp med info från Apollo...bla stod det : (På ett ungefär) Ge gärna Städarna 10 euro i veckan i FÖRSKOTT så får ni bättre sevice..... Men hallå! Är jag dum eller blåögd...jag brukar ge dricks efter min "tid" på hotell/lägenhetenär jag nöjd & glad så vill jag visa det men va´då betala i FÖRSKOTT?????? NEJ, och NEJ det där tyckte jag var osmakligt!! Lisbeth |
|
|||
|
|||
Sv: Apollo...hm
Hej!
Fritidsresor skriver i sin resmålsguide: På hotellen är det alltid uppskattat om du vid avresa lägger dricks till städpersonalen. Räkna med ca 5 euro per vecka och rum. På restaurangen ger du som regel 5–10% av notans belopp om du tycker att servicen varit bra. zero |
|
|||
|
|||
Helt OK med info till turist, men att uppmana gästerna att betala i FÖRSKOTT för att få en god service....
NEJ det tycker inte jag är OK!!! Sen att det är brukligt att man lämnar dricks när man är nöjd är en HELT annan sak...det är ju lika överallt...... |
|
|||
|
|||
Håller helt med dig Lisbeth. Tycker snarare ska man ska kunna kräva ersättning om städservicen varit dålig. Den ingår faktiskt i hotellpriset.
|
|
||||
|
||||
Jaså det var DÄR jag hade läst det! Jag läste det för ett par år sedan, också på väg till Karpathos med Apollo och jag har tänkt på det flera ggr sedan dess. Rätt sjukt resonemang att tacka för något man inte har fått(och kanske aldrig får). Fast 5 euro/rum tyckte jag var lite snålt förstås.
|
|
||||
|
||||
Jag brukar ibland ge min dricks efter halva tiden. Men första dagen nej det har jag aldrig gjort och kommer ej att göra. Mvh Ann
|
|
|||
|
|||
Det låter ju helt sjukt tycker jagLämna dricks i förväg för något man inte har fått jag åkte med Apollo till Samos för tre år sen och jag har inget minne av att jag fick en sån lapp... däremot brukar jag också lämna dricks efter halva tiden om jag är nöjd med servicen...för att visa att jag uppskattar det dom gör...
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Att betala dricks i förväg är som att köpa grisen i säcken...
|
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har åkt med Apollo flera gånger och vi har aldrig sett nån lapp om att betala dricks. När man läser infon brukar det stå att man ska betala dricks till städning, restauranger,taxi mm. Men fortfarande är det ju upp till var o en om man känner för att göra det. Är servicen bra är det helt ok, annars struntar vi i det. //Karin |
|
|||
|
|||
Har oxå rest många gånger med Apollo och inte heller sett något meddelande om att betala dricks i förväg på städningen.
Håller med tidigare inlägg att man lägger dricks när man åker hem eller efter halva tiden.... Tur de inte rekommenderar oss att gå in på en restaurang dagen före man ska äta där, bara för att försäkra sig om att få god mat //Maggan |
|
|