|
||||
|
||||
Ospec. till Karpathos
Hej!
Ville bara höra om någon åkt ospecificerat till Karpathos med Apollo eller Airtours och var ni i så fall har hamnat. Vill ju gärna bo i Pigadia så jag funderar på hur stor chans det är att hamna där i så fall. Och om man tar utan dusch och WC, har de verkligen boende utan dusch och wc på Karpathos...? Dottern och jag försöker få resa i Juli, men priserna är fortfarande väldigt höga. Hoppas sommaren här håller i sig, så kanske priserna sjunker lite. Mia |
|
||||
|
||||
Sv: Ospec. till Karpathos
Om ospec. blir billigare än enbart flygstol, så åk!!! Det går ju alltid att hitta annat boende när man väl är där, om man hamnar helt fel...
Karin som alltid längar ner, men som måste avstå från Grekland i år... |
|
||||
|
||||
Har nu bokat. Blev ej ospecificerat, men jag hittade hotell jag vill bo på för överkomligt pris, så snart bär det av igen!!Kunde inte hålla mig längre...
Mia |
|
||||
|
||||
Jasså
Mamma Riitta |
|
||||
|
||||
Gratulerer med booket tur igjen da, Mia!Når reiser du? Jeg reiser 22.juni for en uke, og så 27.juli for to uker. Og så i september. Hvilket hotell skal du bo på?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Lärde känna dina kompisar på GrandE när jag var nere i Maj. De var trevliga! Mia |
|
||||
|
||||
Jag åkte ospec:at med airtours (kom hem för några dagar sedan) och hamnade på Hotel Sophia i Amopi. Bra hotell med avslappnad "lägenhets-stämning", bara några minuters promenad till närmaste strand. Dusch och toalett fanns ju givetvis ;-) även om duscharna saknade draperi och badrumsventilationen sköttes via ett hål i taket, där även myggorna flög in Kylskåp finns att hyra för 15 euro/v av den lite mystiska ägaren Michailis Diakonis, som även håller på att bygga hotell i Pigadia. Taxi till/från Pigadia kostar 8 euro innan midnatt (sedan 12 euro) och det går ju att promenera dit på 45 minuter (om man tycker att det är ok med lite backar).
Ah, såg nu att du har bokat. Nåväl, trevlig resa =) |
|
||||
|
||||
Jag och min kompis åkte ospecificerat med Apollo i september 2005. Vi hamnade då på Pantheon och vi fick en 2-rumslägenhet med balkong. Standarden var inte sämre än något annat boende jag haft i Grekland och vi trivdes med de lugna omgivningarna och Karpathos har jag längtat tillbaka till. Men det finns ju många öar kvar som jag inte åkt till. I september blir det Lefkas för första gången.
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Vi har åkt ospec med Apollo, hamnade på hotell Ladis, med 10 minuters promenadväg från centrala delarna i Pigadia, helt OK hotell, när vi var där var det deras första säsong så allt var inte klart (poolområdet bl a !!). Men nu bör det vara färdigt och säkert jättefint!
Vi trivdes, nära strand och relativt nära "centrum". Fast jag vet inte om man hamnar där varje gång man åker ospec...förmodligen inte! Hoppas du får en bra resa!! Liselotte |
|
||||
|
||||
Är nu en vecka kvar tills vi åker. Är glad att jag har bokat för priserna på restresor har inte sänkts något sedan jag började titta, de har snarare höjts. Beror väl lite på att det varma vädret inte har hållit i sig här kan jag tänka...
Det verkar ju som ni som rest ospec. har hamnat på bra ställen. Bra att veta för framtida resor. Mia |
|
||||
|
||||
Beror också på att charterarrangörerna har sålt väldigt bra i år enligt deras egna uppgifter. Hoppas ni får tur med boendet annars är det väl bara att leta upp något på egen hand. Finns ju gott om billiga boenden som är helt ok i Pigadia.
Eva |
|
|