|
|||
|
|||
Genuina Kreta?
Hej, Jag åker till Kreta i augusti. Har flygbiljett och hyrt bil och undrar nu vart på Kreta jag ska åka. Jag vill komma till en så genuin del som möjligt, inte överturistigt och m vackra stränder. Finns det i augusti? Ngt förslag på boende? Vi är en familj på 5 med tre barn. Uppskattar gärna ett boende i/i närheten av ngn mysig liten by där det finns nån taverna man kan slinka in på (utan att behöva använda bilen på kvällen.) . Dock inget behov av nattliv alls. Någon som har förslag? Tack på förhand! Annika E
|
|
||||
|
||||
Sv: Genuina Kreta?
Paleochora helt klart! Det finns en hel del att läsa om denna by här på forumet. Använd "sök" -knappen bara!
Ivi |
|
||||
|
||||
Håller med Ivi om att Paleochora är ett bra förslag. Passar utmärkt för en barnfamilj oavsett ålder på barnen. Bra sandstrand, med lekplats, vid ena sidan av byn. Går badbåt till Elafonissi samt båt även österut till mindre byar och fina stränder.
/Marco |
|
||||
|
||||
Ja kan inte annat än hålla med föregående. Paleochora tog jag o dottern (som då var 12 år) buss från chania. Bara bussresan var spännande med snirkliga vägar. Övernattade i ett enkelt men rent o fint rum. Genuin by där man på kvällen ställde ut borden på gatan o badstrand åt 2 håll.
Båt till elafonissi-lätt o smidigt. Det kan tydligen blåsa ordentligt ibland kring denna mysiga by så man hade då vindsurfingkurser där. Det är några år sedan men jag tror nog byn är lika genuin idag. |
|
|||
|
|||
Tack för era tips!
Jag känner mig övertygad, Palechora får det bli! Jag surfade runt lite och försökte hitta boende igår. Skickade förfrågningar till ett antal ställen men många är naturligtvis redan bokade. Någon som har förslag på boende där? Hälsningar Annika |
|
||||
|
||||
Georgioupoli är väl det vanliga Creta. Åtminstone en fin strand, bra priser och fint hotel-Taverna Deep Blue Sea. Värt övernattning samt ätas mammas mat!!!
|
|
||||
|
||||
När jag var där i maj så bodde jag på Soula Apartments (ute på udden) och Scorpios (slutet på hamnpromenaden). Av de två så var Soula bäst med en underbar utsikt.
/Marco |
|
|||
|
|||
Hej,
du skall boka George Studios i Paleochora. Jag och frugan bodde där i början av juni-08. Perfekt läge och mycket välskött!. Trevliga värdar också. sök på studios paleochora så får du pp deras hemsida m v h Janne Citat:
|
|
|