Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-27, 19:26
Sussi Sussi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Lite aktuell Rhodos-information

Hej alla Kalimeror!

Här kommer lite aktuell information från Rhodos. Vi kom hem i söndags och vi har aldrig varit med om en så snabb incheckning. Det var inga köer när vi kom med transferbussen och personalen vid diskarna var mycket effektiva.....efter 10-15 min var vi klara!!!

Mat och nöjen:
Neochori - är som vanligt mycket bra, god mat och fortfarande billigt (ostbollarna var supergoda)
The Olive (vid Hundra Palmers allé) - mycket bra mat och väldigt trevlig service
Meltemi - toppengod mat och en underbar utsikt
Antique - mycket god mat MEN väldigt nonchalant service, vi fick ingen specificerad nota, endast en slutsumma och när vi bad om det så sades det att kassamaskinen hade gått sönder, vi insisterade och då fungerade den igen!! Vi gick inte dit igen....
Mezes - mycket god mat, smårätter så klart
sist men inte minst...har ni vägarna förbi Plimiri så åk in och ta en lunch hos Plimiri Beach Restaurant. Det finns ingen meny, man går ut i köket och väljer. Vi åt de godaste friterade småfiskarna tillsammans med grillad bläckfisk och givetvis ouzo.

Tyvärr så är Le Palais sålt och håller på att renoveras men musikerna och servitörerna och även ägaren har flyttat in till Blue Lagun...häftig miljö och bra musik med Antonio Roditis (sång), Michalis Polias (bouzouki) och Kiriakos på keyboard (som också spelar på Astra).
Café Chantant är som vanligt mycket bra med toppenmusik MEN fruktansvärda stolar, det är nästan en pina att sitta från kl 00.30 till kl 05.00 på dess stolar. 1 fl whiskey kostar även i år 110€.
Vi var också på Astra, vi kom tidigt (kl 00.30) och fick ett väldigt bra bord. Vi betalade 25€ var, vi var 4 st, och fick i detta pris också en flaska whiskey....det tyckte vi var billigt. Vi vet inte vad som hänt om vi varit 6 st, skulle vi då också betalt 25€ var och fått 1,5 flaska, eller??

Sist men inte minst måste jag också "hylla" vår favoritservitör alla kategorier, Semi på hotell Carina. Där tar vi alltid vår eftermiddagsouzo/lemon och den är outstanding hos Semi. Han är också supertrevlig....

Många hälsningar från Sussi

PS Åker till Karpatos den 28/8 för första gången
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 21:49
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Lite aktuell Rhodos-information

(Antique - mycket god mat MEN väldigt nonchalant service, vi fick ingen specificerad nota, endast en slutsumma och när vi bad om det så sades det att kassamaskinen hade gått sönder, vi insisterade och då fungerade den igen!! Vi gick inte dit igen....)

2004 hade dom god mat där o jätte bra service men Michallies som var delägare öppnade eget 2005 ihop med Yannis som då oxå jobbade på Antique o följde med Michallies till Yamas. Vi fick reda på av Michallies 2005 att ägaren till Antique för hemsk o inte tänkte på sina gäster o servicen o därför gjorde dom säkert så o lämnade inget kassakvitto för han stoppade pengarna i egen ficka istället. När en sådan sak händer nere på Rhodos så skall man kontakta touristpolisen för då kollar dom upp saken o ger dom böter. För ett år så sålde en bar sprit o stoppade pengar i egen ficka plus spelade för högt efter en viss tid då stängde dom baren o det var myndigheterna på Rhodos.

Ni måste prova o äta på Yamas nästa gång nere på Rhodos.

Det var ju snabb incheckning för ifjor stod vi över en timme i kö för att checka in.

Hur noga var dom med vikten i resväskorna i söndags??
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 22:00
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

När vi åkte hem för två veckor sedan så var dom väldigt noga med vikten på väskorna Allt vägdes och det blev till och betala 30 euro för övervikt för oss

Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 22:27

Tack så mkt för tipset. Då skall jag boka övervikt innan jag reser den 17 aug för det blir billigare än o stå o lösa i euro. Nu har jag tagit reda på att min väska väger 4,5 kg o hur mkt jag kan packa o handla i den..

Svara med citat
Gammal 2008-06-27, 22:54
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
När vi åkte hem för två veckor sedan så var dom väldigt noga med vikten på väskorna Allt vägdes och det blev till och betala 30 euro för övervikt för oss

Riitta
Vegdes håndbagasjen også?
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 11:06
Sussi Sussi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Hej igen!

De var väldigt noga med vikten på resväskan, vi var 5 personer i sällskapet och allas resväskevikt noterades men de tittade inte ens på handbagaget och för första gången i världshistorien så hade vi mindre vikt när vi åkte hem än när vi åkte ner!! (det kommer nog aldrig att hända igen)
Vi blev också lite förvånade när de inte ville titta på biljetten vid hemresan, de var bara intresserade av våra pass MEN de var väldigt noga med passet. De tittade på passet och sedan på oss för att kolla att det stämde, de tyckte också att det var mycket lustigt att vi hade fler förnamn än ett. En i sällskapet har 4 förnamn och det skrattade de gott åt.

Var ligger restaurang Yamas? Den hade varit kul att prova.

Hälsningar från Sussi
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 11:41
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Handbagaset vägdes också
Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 12:43
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Sussi Visa inlägg
Hej igen!

Var ligger restaurang Yamas? Den hade varit kul att prova.
Den ligger nederst i October Street.
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 13:03

Yamas ligger på Octoberstreet 28 precis intill hotel Europa.

Michallies har jobbat på Restaurang Victoria där hotel City Center ligger där jobbade han i många år sen öppnade han Antquie o därefter Yamas.

Det blir Yamas den 17 aug...

Ifjor åt jag deras Steffado gud vad god den var o köttet var jätte mört o fint. Jag gillar inte så mycket lök så jag bad om mindre lök o mer kött o det fick jag oxå..
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 16:14
nettus53 nettus53 är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Hej.Var själv nere på Rhodos för 2 Veckor sedan och inne på Blue L och tyckte det var jätte mysigt nu.Önskade Ägaren lycka till med detta.Varit där i många år med detta var det bästa.Vi åker igen i September.Nettan
Svara med citat
Gammal 2008-06-28, 18:18
IRSAs avatar
IRSA IRSA är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Neochori - Vart ligger detta ställe? Låter som en "hit".
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:11.