![]() |
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Fast mat är inga problem att ta med. Vatten får man ta in i planet men man måste fylla på sina flaskor efter säkerhetskontrollen. |
|
|||
|
|||
![]()
Nja max 100ml/förpackning och förpackningarna skall tillsammans få plats i 1 st enliters återförslutningsbar plastpåse. Mat har vi väl diskuterat klart (kanske). Skilj på säkerhetskontrollen och flygbolagets bestämmelser.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ja, jag skrev inte ut det bara. 10 sådana småflaskor (med litet lock) ryms i de påsar som flygplatserna tillhandahåller.
|
|
|||
|
|||
![]()
Detta hittade jag i tidningen som gäller i södra landet o tyckte det var mycket bra skrivit med tanke på att ta med sig mat o saft o sylt på semestern. Tänk då på dessa istället..
Tänk på vikten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jobbar på Kasrup och hand om lossning och lastning av era bagage. Till er som ska på charterresor!!!! Ni ska bara vara bort 1-2 veckor, va f*n har ni med er!!??... hela hemmet?? Tänk lite på de som lastar er väskor, för nu under sommaren får vi lasta runt 10ton - förhand/dag. Och till er som tror att vi behandlar era tunga väskor som porslin.. hehehe, tvärtom ![]() Vet även dom som vill ha både kuddar o madrasser med sig ner på charterplanet för ifjor var här en som var sur för hon inte fick ta med sig en madrass till son på Rhodos o där finns Jysk nere o handla hos.. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu får du ju ge dig rhodosfanast!
För det första har ingen skrivit något om att ta med sylt och saft på semestern, och även om någon gjorde det, så vad har du med det att göra??? För det andra (och viktigaste): Om de som jobbar på flygplatser har dålig arbetsmiljö så är det arbetsgivarens ansvar att åtgärda det, inte kundernas. För det tredje kan du vara vänlig och lägga av med att hela tiden komma med pekpinnar till dem som tar med sig saker som du inte är intresserad av att ta med. Det är inget som helst fel i att ta med madrass och kuddar, och du har absolut ingenting att göra med varför folk gör det eller att de överhuvudtaget gör det! |
|
||||
|
||||
![]()
Egentligen skulle det vara kul om Sverker Olofsson läste alla dessa inlägg om mat och dryck på flygplan, medhavd, köpt eller serverad av personalen. Han skulle nog gnugga händerna och springa runt bland charterbolagen för att hitta motsägelser och undanflykter. Ett sånt inslag skulle verkligen beröra många svenskar.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det låter snarare som nåt webbinlägg på tidningens sajt än en insändare i själva tidningen, så dåligt skrivna insändare har jag aldrig läst nånstans
![]() Hur mycket du tar med i packningen är en sak mellan dig och flygbolaget. Så länge du inte överskrider maxvikten behöver du inte bry dig om eventuella gnällspikar på Kastrup. Jag gissar att du själv reser utan packning för att skona ryggarna på flygplatspersonalen? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag åker med packning på semestern men har med mig rätt vikt.
Nu förstår jag varför allt ser ut som det gör för att man inte kan följa vad som gäller o jag är ingen gnällspik utan en person som säger sin mening o vi har faktiskt yttrande frihet i vårt land... |
|
||||
|
||||
![]()
Vad menar du? Hur ser allt ut?
Citat:
Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Men nu undrar jag lite hur du läser. Gnällspiken är den som skrivit "insändaren" du citerar - och det är väl inte du?
På samma sätt undrade jag hur du läste när du fick ett tidigare exempel som löd Min kompis får inte ta med sin mammas hemmagjorda sylt och saft från norrland till stockholm till ditt eget tanke på att ta med sig mat o saft o sylt på semestern. Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
En kompis som är laktosintolerant försökte ta med sig en skvätt laktosfri mjölk i en halvliters flaska genom säkerhetskontrollen, det gick inte för flaskan var för stor även om innehållet inte var mycket. Hon hällde då över mjölken i en mugg och fick efter mycket diskuterande ta med sig mjölken in. Vill då på en gång säga ett det var en liten mängd mjölk och hon ville bara ha möjlighet att dricka kaffe på Arlanda.
Fast någonstans handlar det om vår säkerhet, så det är väl egentligen bra. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Eu:s parlament har ju också insett det och har börjat arbeta för att vätskeförbudet ska tas bort igen, men de är nog inte särskilt snabba i sina beslut... |
![]() |
|
|