|
||||
|
||||
Kortvarning
Strax efter att vi kom hem fick min man ett nytt VISA-kort sänt från Swedbank samt en varning om att hans kortnummer kunde tillhöra dem som blivit utsatta för bedrägeriförsök.
Han hade redan kollat kontouppgifterna och de tycktes stämma. När han dubbelkollade visade det sig att det fanns ett uttag på kortkredit på ett par tusen (i kronor) som han inte hade gjort. Besök på banken med ifyllning av papper och anmälan (inkl personal som inte riktigt visste hur det gick till). Pengarna som saknas finns åter på hans konto medan banken gör en utredning, ev måste en polisanmälan göras och han kan (i värsta fall) bli återbetalningsskyldig pengarna. För säkerhets skull: - spara alla uttagskvitton - notera alla uttag och vilken bank de är gjorda på, även uttag som inte fungerat - håll för med handen när du slår in koden Jag ska utomlands på nytt och kommer att vara jätteförsiktig med mitt kort. Hälsningar, Aina |
|
||||
|
||||
Sv: Kortvarning
Citat:
Tack för varningen! Var var ni nånstans? Det kan ju vara bra att veta.... Hälsn Eva |
|
|||
|
|||
Sv: Kortvarning
Jag tog ut pengar på Folkungagatan i Stockholm när mitt kort blev kopiert. Så inte kan detta bara hända utomlands.
|
|
|