|
||||
|
||||
God mat ?
Hej alla erfarna som ätit i A/Marina. Fick nyligen sms från våra döttrar. Dem har ej lyckats få god mat än.
Kan ni hjälpa mig var dem kan gå och äta så skickar jag ner lite goda matställen. Tack så länge. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Sv: God mat ?
Här i huset där jag jobbar finns det gott om Kretaresenärer. Drakanias är ett tips från någon som besökte det området i maj tror jag. Själv har jag inte besökt Kreta på flera år så tipset är naturligtvis ett andrahandstips.
Själv skulle jag nog ta bussen till en bergsby och äta på en liten lokal taverna. I Milia lär det finnas underbart god mat i den sk ekologiska byn. Eva |
|
||||
|
||||
Drakiana är ett mycket bra val. Var där senast i november. I Stalos kan man gå på Pyramis eller restaurangen vid bilbanan i Platanias. Lång och bred trappa upp till krogen. Agia Ap om man känner för 10 min buss, och Ozon eller Farmers house. Karta till de sistnämnda finns i mitt bildgalleri.
Uffe |
|
||||
|
||||
Romanza har bra mat till billig peng Mitsos tycker många är bra.Om de går till Platanias kan jag rekomendera Drosia. Håller annars med om Drakiania by the river.
Malin |
|
||||
|
||||
Var ligger då Drakiana?
Birgitta 63. |
|
|||
|
|||
Nymfi i A.Marina har noe av den beste maten vi har fått i Hellas, anbefales på det varmeste. Ligger på andre siden av hotell Isida.
|
|
||||
|
||||
Man tar taxi... i Platanias vid Mylos svänger man sen är det ytterligare några km. Vi betalade 5-6 euro för taxi dit.
Malin |
|
||||
|
||||
Inne i Platanias är Ayrofiliton, strax intill Platanias Square, ett bra val... eller var det åtminstone i höstas.
|
|
||||
|
||||
Mina favoritrestauranger i Chania området är Laventis som ligger i byn Pano Stalos. Det är ca 1,5 km från Kato Stalos. Ligger vackert med utsikt över olivlundarna. Mellan dessa byar ligger Markos också väl värd ett besök. Båda restaurangerna drivs av grekiska familjer där man kan se hela familjen arbeta tillsammans. Skön stämmning.
|
|
|||
|
|||
Håller absolut med om att Nymfi är ett kononställe!!
Där fick folk stå o vänta på lediga bord! |
|
||||
|
||||
Ett litet tillägg bör nog göras. Laventis är helt outstanding mot någon annan grekisk restaurang som jag har prövat. Otroligt god och vällagad mat till ett bra pris.Markos har också en bra kock (frun i huset) Där får man gå ut i köket och visa på grytorna vad man vill ha. Välbesökt(under högsässong bör bord beställas om man inte vill köa för att komma in.) Pyramis i Kato Stalos har också god mat speciellt deras moussaka som görs av ägarens mamma. Jättegod!! Ägaren pratar svenska och är jättetrevlig eller hur Uffe.
|
|
||||
|
||||
Har känt Dimi sedan början 90 talet, men fortfarande vägrar han berätta var utbyggnaden kostade. Han svarar bara "poli, poli" med en suck. Det är där jag har fixat käk några gånger plus serverat öl till turister. Jag ringer emellanåt till hans nalle och kollar läget. Det är svettigt just nu och värre blir det. Vill du veta mer maila mig privat.
Uffe |
|
||||
|
||||
Hej ! Tack för alla goa matställen.Våra döttrar testar nu alla och hälsar och tackar.
När jag och min ena dotter var där i Juli 2008 åt vi på Marcos. Dem var så mysiga och mamma Lolla visade oss ut i köket. Vi fotograferade dem och sen blev vi bjudna på en mkt söt efterätt+en ozo med gurka på en tandpetare. Vi åt även på Pyramis och där hade dem oxå god mat.Vi ska ju dit sen min man och jag. Vi ska bo på Rose och lärde känna dem lite.Vi har bara 57 dagar kvar. Har lyckats fresta min bror så hela hans fam åker ner till Chania. Kreta är toppen.Min dotter skrev nu att hon vill bosätta sig där. Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Juli 2008
har för övrigt också fått ned släkten i år, mamma och pappa + brorsan med tjej möter upp på Kreta när vi kommer från Karpathos i Augusti. Ska bli så jätteskoj!! Senast redigerad av litentuva den 2008-07-03 klockan 19:35. Anledning: tillägg i txten |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Hej! Min och min famlijs favoritrestaurang är Mitsos i Agia Marina har ni inte varit där så måste ni gå dit. Personalen är helt underbar!! och även deras mat. Jag tycker även att Horiatiko Taverna har god mat samt trevlig personal (Ligger i old village agia Marina), sväng upp vid bensinstationen i Agia Marina fortsätt förbi Atrion hotell och vägen frmåt tills den delar sig gå till vänster så ser ni Horiatiko.
|
|
|