![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Kreta är paradiset som läkte nervsmärtan.
Kreta är paradiset som ger själen allt som man återvänder till. Birgitta 63 ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vackert skrivet om den vackraste ön jag vet!!!
![]() /Kerstin |
|
|||
|
|||
![]()
Kreta har underbar natur, spännande kultur, fantastisk mat och är lika vackert i sol som skur
![]() Lissi- som gärna återvänder en femte gång |
|
|||
|
|||
![]()
Den lilla stranden i Afrata.....
|
|
|||
|
|||
![]()
Kreta favner alt, det er 'fritt valg på øverste hylle' - en øy man mer enn gjerne reiser til.
|
|
|||
|
|||
![]()
Åkte dit första gången 1989...och har nästan åkt 2ggr om året sen dess(har även hunnit med att se några andra öar)Kreta återvänder man till ..Där finns ju ALLT!!
|
|
|||
|
|||
![]()
Kreta är som sagt underbart, lukterna från blommor överallt, värmen, havet. När jag promenerar längs hamnen i Chania känns det som mitt andra hem, svårslaget och därför återkommer vi alltid dit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kreta är mitt andra hemland. Rethymnon är min andra hemstad. Kreta har allt som saknas hemma i Sverige. Kreta är ett komplement till Sverige. Jag kommer alltid att återvända dit så länge jag kan.
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu är Tyskland på tredjeplats ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Så här ser vårt Paradis ut:
Kärleksfulla och vänliga människor Romantisk miljö Evigt vårt Paradis Troget resmål - varje år Alltid - där finns vänner för alltid "PANTA FILI" Nektaria/Lena ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack det värmde .
Birgitta 63 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Yougurt med honung.
En biltur i bergen på slingrande vägar - skuttande getter. Salt vatten, silkeslen sand och mjuka stenar... Ett glas kall Retzina, tsatziki och bröd vid solnedgången. Tsoutzokakia - grekiska "köttbullar" i tomatsås. mm ........ |
|
||||
|
||||
![]()
LIVET
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Låter PRECIS som Tinos! ![]() Lissi - snart där ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Svårt att förklara men något är det eftersom vi väljer att åka dit för 13e gången nu den 4/10. Känns som att komma hem.
![]() |
![]() |
|
|