|
||||
|
||||
Reguljärflyg
Vilka flygbolag flyger reguljärt till Grekland? Och till vilka orter.
Sterling vet jag - Aten och Chania och SAS flyger på Aten... finns det fler? |
|
|||
|
|||
Sv: Reguljärflyg
Inga fler reguljärbolag flyger från Sverige/Danmark till någon ort i Grekland, mer än de Du själv nämnde.
|
|
||||
|
||||
Menar du direktflyg? Om inte, så finns det några till.
// Helén |
|
||||
|
||||
Tja, bland annat Viking Airlines trafikerar traden Stockholm- Athen samt Thessaloniki under sommarsäsongen.
Arne |
|
||||
|
||||
Ja det var direktflyg jag tänkte.. undrade om jag missat nåt bolag på banan...
|
|
||||
|
||||
Ok... ingen till nån ö som Santorini, Kos eller nåt... hmmm... *funderar vidare*
|
|
||||
|
||||
Bor du någorlunda nära Oslo, som vi värmlänningar gör, så kolla Norwegian.no, de flyger till Aten från Moss.
Ingegerd |
|
||||
|
||||
Vill man flyga direkt från Sverige till Santorini eller någon annan ö, är det nog bara flygstol hos något av charterbolagen som gäller.
Vi flög reguljärt med Lufthansa (ut slutet juni, hem tre veckor senare) Göteborg-Aten via Frankfurt för drygt 2800 kr/pers. Vi hade visserligen bokat tidigt. Tänk på att inrikesflyg i Grekland är ett bra alternativ till långa tidsödande båtresor, speciellt när man ska resa hem till Sverige igen. Vi flög Milos-Aten för 41 EUR/pers. Den vanliga färjan Agios Georgios till Pireus kostade 35 EUR och då hade tillkommit en svettig bussresa till flygplatsen. /kimmen |
|
|||
|
|||
[quote=kimmen;140267]
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Däremot ser jag att man från Köpenhamn kan köpa en biljett för hela resan till Aten, även om det är via Düsseldorf. /kimmen |
|
|