|
||||
|
||||
Dyra septemberbiljetter
Jag bokade hos Apollo i tisdags. Har värkt på det ett tag: det var dyrt - 3788 - och planet var dåligt bokat, det fanns mer än 9 platser kvar. Kommer de därför att sänka priserna så att jag förlorar på att boka nu? Eller kommer de att höja eftersom sommaren är så dålig här att efterfrågan kommer att öka även i september?
Blev inte klok på vilket men bokade ändå. Och i dag har de höjt! På ett ovanligt sätt dessutom. Nu finns det 8 flygstolar kvar och de kostar 4043 - man måste nämligen boka Novair plus, tilläggspaketet med mer bagage, mer benutrymme, filt, kudde, högtalare m m. Önskar att det fanns alternativa sätt att flyga till Santorini för såna metoder gillar jag inte. Hade jag väntat några dagar med min bokning hade jag alltså tvingats betala för tjänster jag inte vill ha. Senast redigerad av inkfish den 2008-07-18 klockan 13:52. |
|
||||
|
||||
Sv: Dyra septemberbiljetter
Med de bränslepriser som nu gäller i kombination med vädret tror jag att det blir svårt att hitta billiga resor, skulle i så fall vara "is i magen" varianten, fast ofta vill man ju inte bara iväg, man vill också veta att man kommer iväg.
// Helén |
|
||||
|
||||
Nejdå, nån billig resa hade jag inte räknat med. Jag har rest i september i alla år och det har nästan aldrig funnits sista minuten dit jag ska.
Däremot är såväl 3778 som 4043 dyrare än tidigare. |
|
||||
|
||||
Oj då!!! Och vi som i vintras tyckte det var dyrt med Sterling när vi bokade Arlanda- Chania 2700 Sek för två pers.......
20/9-10/10 Arne |
|
||||
|
||||
Rena vrakpriset ju
|
|
|||
|
|||
Hej Bokade 2 jan Sterling till Chania 13.9 f. 2pers. tot.2312 kr.HEM 25.10 1971.kr tot 4283 kr f 2 pers tor.Men annars håller jag med om höga priser i år . Betr. bränslepriser f. de flesta charter är dessa låsta/frysta till nästa år .
|
|
||||
|
||||
Ving annonserar fortfarande sina billiga enkelbiljtter ner. Våra kostade 250 kr per person. Totalt kostar vår resa inte mer än 3500 per vuxen och då flyger vi inrikes i Grekland och kommer ända hem till Umeå. Inrikesbiljetten Umeå -Arlanda är också medräknad i summan.
Eva |
|
||||
|
||||
Apollo har också en hel del billiga resor i slutet av september.
|
|
||||
|
||||
Apollo startade häromdan en kampanj med billiga enveckasresor i augusti och september. Det verkar vara i samband med det som de höjde t ex min redan dyra resa.
Flera resmål och avgångar har fått samma slags höjning: novair+ måste bokas. |
|
||||
|
||||
I går höjdes priset igen. Nu finns det fyra platser kvar på planet jag ska med, de kostar 4243 per styck. Min resa för 3788 börjar plötsligt framstå som billig
|
|
|||
|
|||
Jag förstår om du är besviken över att vara tvingad att boka Novair+, men förhoppningsvis kommer du tycka om det ändå. Vi bokade Novair+ nu när vi var iväg och blev mycket nöjda, för det var bättre benutrymme, gratis dricka både ner och hem och så fick vi sitta långt fram i planet. Vi tyckte att det var helt klart prisvärt, men jag förstår dig, det är aldrig kul att behöva boka något man inte vill eller behöver.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Fast jag har inte bokat Novair+, de höjde priset på det sättet efter att jag hade bokat
|
|
|||
|
|||
Ok då förstår jag, måste ha missuppfattat dig.Trodde det var du som blev tvingad att boka, men när jag läser det igen så ser jag vad du har skrivit.
//Ingela |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi bokade våra flygstolar till Kos i februari - 3588 kr/skalle hos Apollo och vi åker den 19 september. Vi ska vara på Kalymnos i två veckor. Har kikat runt lite och det verkar som om den inte finns några "billiga" sista minutenresor längre... Då är det ju lika bra att boka tidigt om man ska åka på nåt speciellt ställe och kanske få någon eventuell boka-tidigt-rabatt eller nåt. Helt klart är att det har blivit dyrare att resa . Eva |
|
|||
|
|||
Kastrup - Santorini - Sturup 1.880:- i Sept börjar framstå som nästan Gratis... Bokade i Feb med viss tvekan! Tyckte det var lite dyrt...
|
|
||||
|
||||
Lika bra att vänja sig. Nästa år kommer de höga bränslepriserna att dra upp biljettpriserna ännu mer.
Bor man nära Kastrup har man mycket större möjligheter att hitta billigare biljetter, lite avundsjuk på det. |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva - 46 dagar kvar till Paradiset... |
|
|