![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi anländer c 16-tiden en fredag till flygplatsen i Chania. Hur har ni som rest på egen hand tagit er in till centrum? Lönar det sig att ta buss eller taxi? Vilket rekommenderas? Vi är tre personer. Med taxi kommer man ju förstås rakt till hotellet. Tacksam för svar!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Buss finns knappt från flygplatsen. Det är taxi som gäller, tror det kostade 18€ till taxistation, 1866 års torg, i Chania City
Lefteris |
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Då blir det taxi då direkt till hotellet, vilket ännu inte är bokat... Bra att veta vad det rör sig om för pris också, tack för det!
Annars, är taxichaufförerna på Kreta "pålitliga"? Sunt bondförnuft skadar ju aldrig men på vissa orter och i olika länder kan det variera ganska rejält på hur vänliga och pålitliga chaffisarna är. Förstår också att man inte alltid kan generalisera. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Inte alla.
Trots vår osannolika erfarenhet blev vi blåsta i somras. Regel 1, kom överens om priset innan! Lefteris. |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har förstått det som att det är fast pris som gäller mellan Chania och flygplatsen. Vår hotellvärd ringde åt oss och bokade en taxi till vårt hotell för vidare transport till flygplatsen. 18 euro kostade det. Men jag rekommenderar också att man frågar taxichauffören så att priset stämmer för säkerhets skull, innan man hoppar in i taxin.
Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Det ska vi komma ihåg! Tack!
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var på Kreta i maj i år och fick betala olika priser. Från flygplatsen till busstationen i Chania betalade jag 15 euro och medan tillbakavägen kostade 18 euro. Påpekade för chauffören att jag betalade 15 euro veckan innan men han ville ha 18 och jag orkade inte tjafsa mer om 3 euro. Å andra sidan pratade jag ganska mycket (fotboll, väder och Saab och Volvo) med den första chauffören eftersom han kunde svenska efter att ha bott ganska länge i Sverige. Så det var kanske därför det blev lite billigare.
/Marco |
![]() |
|
|