|
|||
|
|||
Värmen på Samos?
Hej,
någon som varit på Samos i slutet på juli? Vi åker nu 20 juli, två veckor, har tidigare varit både på fastlandet och Mytilini denna tid, temperaturen har då legat på ca 32-36 grader, har sett nu på väderkartor att Samos verkar ha flera grader varmare än övriga öar? ligger snarare 36-40 grader,kan det stämma att de har så mkt varmare på Samos? Har kollat under ett par veckor och det har tiden sett likadant ut. //Kanina |
|
||||
|
||||
Sv: Värmen på Samos?
Vet inte om Samos är varmare än andra öar men båda gångerna vi varit där juni i år och för två år sedan så var det väldigt varmt (jag älskar när det är riktigt jkla varmt ) speciellt i Pythagorion / C.
|
|
|||
|
|||
Ja, varmt kommer det ju vara, det gillar vi oxåtycker bara det ser så konstigt ut att just Samos skulle ha så mkt varmare än övriga öar, tom varmare än Turkiet? Vi lär ju snart bli varsle....kommer bo nära havet i Potokaki så vi klarar oss nog
//Carina |
|
|||
|
|||
Hej
Jag har precis kommit hem från Samos. Visst har det varit varmt, härligt varmt! Värmen kändes aldrig riktigt tryckande då det har fläktat skönt från vinden hela tiden. Bodde i Phytagorion. |
|
|||
|
|||
Hej Henriksson!
Låter ju bra! Jag gillar ju värme, men finns gränser, fläktar det brukar det ju vara ok! Vi kommer ju oxå bo alldeles utanför phytagorion i strandbyn potokaki, det blir säkert bra! Längtar så efter solen, värmen och maten! //Carina |
|
|||
|
|||
Jag saknar det redan . Du kommer att få en härlig semester
Marie |
|
|||
|
|||
Hej! vi var på Samos i slutet på juli 2006,värmen låg på runt 38-40 grader. Vi åker alltid i slutet på juli och värmen har varit ungefär likadan på alla öar vi har besökt vi den tiden på året........härlig värme med andra ord
/ |
|
||||
|
||||
Det är ofta några grader varmare på Samos än på andra öar när jag kollar temperaturerna på Yahoo också. Detta gäller också ofta vår och höst (kan vara värt att tänka på när man planerar semester i lågsäsong). Måste vara något med läget...
Hur som helst så har vi bara haft det varmt och skönt när vi varit där, det är ju sällan luften står helt stilla, och så har man ju havet att svalka sig i. Och tänk på alla sköna ljumma kvällar... att gå ut i linne och shorts eller vad man nu trivs bäst i - det är ju det vi drömmer om. Ha det riktigt härligt på Samos! |
|
|||
|
|||
Hej igen,
och tack för alla svarförstår nu att även om temperaturen är hög så fläktar det och är skönt ändåkommer vara 40 grader då vi landar på Söndagbara att bege sig till hotellet, på med badkläder och kasta sig i det blå medelhavet. Ska bli sååå skönt! //Kanina |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Votsalakia calling, här är det runt 30-34 grader, det blåser fint från berget. Lite väl mycket ibland, men man sparar ju på aircondition-pengar iallafall.
Lätt blästrad av sand blir man, men det gör inget. Grekisk Gratispeeling är ju inte fel... Det ska lugna ner sig med blåst till helgen tror folket. DÅ blir det varmt. |
|
||||
|
||||
Ha det så skönt där nere och njut. Här i Sörmland regnar det i dag
|
|
||||
|
||||
Jo, jag fick ett MMS igår med bilder på hagel...
Ni slipper vattna iallafall.... |
|
|||
|
|||
Hej,
tillbaks i Sverige, dvs, regn, regn, regn, det bokstavligen rann regnvatten från våra resväskor då de kom inrullades på bagagebandet på Arlanda i Söndags! Har haft det jätteskönt, och varmt under mina 14 dagar på Samos, låg oftast mellan 35-38 grader, men vinden svalkade hela tiden Var lite svalare (32-33) några dagar första veckan, trot eller ej, men då frös jag när jag badade, men i helhet som sagt, haft det jättebra //Kanina |
|
||||
|
||||
Nu i dagarna flämtar till och med grekerna här i Votsalakia. Jag föll till föga och beställde AC igårkväll.
Lite lugnare med blåsten från bergen, men vattnet är svalt och skönt. |
|
|