Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-04, 17:45
rebase rebase är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Drakei

Hej. Vi skall i september besöka Samos för 6:e gången. Vi har bokat bil och har bl.a. planerat besöka Drakei där vi inte varit tidigare. Vad jag förstått på tidigare inlägg så är det en fin liten by och väldigt vacker väg till byn.Nu är det så att min fru ibland har känning av svindel. Är det en "svindelväg" dit? Är vägen mycket smal? Kan två bilar mötas? Jag är rädd att min fru kan få lite panik om jag skall behöva backa och det kanske inte finns några vägräcken.
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 18:36
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007
Standard Sv: Drakei

Ja, det är absolut svindelvarning på den vägen, speciellt för den som inte kör. (Föraren är naturligt mer koncentrerad på vägen än utsikten...!) Vägen är bra och det går att mötas två bilar, till och med en buss, skulle jag säga.
Åk absolut dit! Bjud din fru på en ouzo eller två på Kostas bar, så blir återfärden lite mer avslappnad.
Hälsn, Aina
Svara med citat
Gammal 2008-08-04, 20:58
maranss avatar
marans marans är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Jag var till Drakei igår. Helt galet vacker väg. Åkte från Votsalakia vid 17-tiden, perfekt tid att hinna dit och tillbaka innan det blir för mörkt. Vägen är "gul" på Europcars karta, dvs belagd och klart körbar, tvåfilig och bra utrymme. Jag kunde stanna och släppa förbi folk om jag tyckte de låg för tätt bakom. Höll väl 40-50 km/h.

Tar man det lugnt och håller åt sig så är det inga problem.

bilder
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 08:51
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Vilka inspirerande bilder du har tagit. Sonen min och hans sambo är på Samos just nu dit de flög från Aten efter att ha åkt runt några dagar bland historiska sevärdheter på fastlandet.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 10:03
rebase rebase är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Tack för svaren. Vi kommer absolut att åka dit. Vi åker från Pythagorion så vi får väl räkna med ett par timmars körning. Min fru är inte så väldigt förtjust i ouzo men det kanske går bra med en Mythos
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 10:35
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Citat:
Ursprungligen postat av marans Visa inlägg
Jag var till Drakei igår. Helt galet vacker väg. Åkte från Votsalakia vid 17-tiden, perfekt tid att hinna dit och tillbaka innan det blir för mörkt. Vägen är "gul" på Europcars karta, dvs belagd och klart körbar, tvåfilig och bra utrymme. Jag kunde stanna och släppa förbi folk om jag tyckte de låg för tätt bakom. Höll väl 40-50 km/h.

Tar man det lugnt och håller åt sig så är det inga problem.

bilder
Fina kort. Kul att du gillade vägen till drakei. Vi har ca 3 veckor kvar nu.Sedan blir det Samos
Svara med citat
Gammal 2008-08-05, 11:06
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Inte utan att jag blir lite avundsjuk på er som har Samos kvar! Kanske skulle ta och sätta igång med ett resebrev i regnvädret. Ett fotoresebrev med bara lite text den här gången har jag tänkt, eftersom jag skrev så utförligt sist (och man undrar vem som orkar läsa allt).

Samos känns avlägset nu. Kom hem för en månad sedan och har sedan dess varit i Spanien tre veckor.
Sonen: "Jamen, fatta, mamma - du kommer att bli så bannad från Kalimera!!!"
Får titta igenom våra Samosbilder igen, så jag minns. Det var en härlig semester i år igen med nya upptäckter och favoritställen.

Aina
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 20:43
maranss avatar
marans marans är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Kan tillägga att jag stannade innan jag fotade. Att köra bil samtidigt som man fotar är inte att rekommendera.
*hu*
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:06.