Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-07, 21:40
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: De värsta turistfällorna

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Vad gäller turistfällor så ser jag nog inte hela öar som sådana - snarare vissa ställen på en ö. En typisk turistfälla för mig är t ex en restaurang på Karpathos. Centralt placerad, samma enträgne inkastare som kväll efter kväll står exakt mitt i gatan utanför, samma "hello" och "welcome", varje gång man går förbi

Med bra mat behöver en restaurang aldrig fånga sina gäster, de kommer dit alldeles frivilligt
Kunde inte sagt det bättre själv.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 22:03
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Inkfish, dom har tappat stinget lite Det gick lite lugnare till nu, som jag upplevde saken

Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 10:43
Eva Ls avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Inkfish, dom har tappat stinget lite Det gick lite lugnare till nu, som jag upplevde saken

Riitta
Åldern tar väl ut sin rätt. Det var avskyvärt irriterande redan när jag besökte Karpathos och det är några år sedan.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-08, 10:50
Eva Ls avatar

Är det inte så med många populära öar att det som är en riktigt pärla i lågsäsong kan vara avskyvärt några veckor senare. När jag besökte Ios var det lugnt, ganska många äldre turister och väldigt lite party. På en av stränderna som jag besökte var vi två personer. Några veckor senare såg stället säkert helt annorlunda ut.

Nidri besökte jag för många år sedan i mitten av augusti. Blev avskräckt för resten av livet. Trafikstockning på gatan varje dag, osande bilar, skitig strand och slafsigt tillagad mat. Ser nog inte ut så i lågsäsong.

Mykonos kan jag gärna tänka mig att besöka med då helst i april-maj.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-08-07, 22:10
yeasous avatar
yeasou yeasou är inte uppkopplad

För några år sedan var jag på Mykonos ett par dagar! Jag träffade min bouzoukilärare Sokrates där, det var efter han hade lämnat Santorini och den tavernan som han drev där under sommaren. Jag blev genast kär i Mykonos. Sokrates tog mig med till stränder som var helt underbara. Jag hade inte någon kamera med så jag har inga bilder därifrån. Jag skulle gärna stanna till där igen när tiden passar mig. Det pratas så mycket om att denna ö är homosexuellas favoritö. Jo, jag såg en del homomänniskor, faktiskt mest i Mykonos stad på kvällarna! Annars såg jag inte mer av detta än på andra öar!
Dyrt sägs det ha blivit på ön men så är det ju överallt i grekiska övärlden nuförtiden!
Konstigt att denna ö inte har blivit mer avhandlad här på forumet tidigare, Ön är skön! Kan det bero på homoryktet
Yeasou
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44.