![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Kom på en liten sak
![]() Taxi mellan Lardos - Rhodos stad, vad kan det kosta?? Sen, har de bilbarnstolar i bilarna när man ska åka taxi. El är det smidigast att ta med bälteskudde (den väger knappt nåt alls) hemifrån i väskan? Nu är det bara 14 dygn, 9 timmar och knappt 10 min till planet förväntas vara på väg mot Grekland och Rhodos *längta* ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Som jag skrev i en annan tråd.....från Rhodos till Faliraki kostar det 14 Euros. Borde bli kring 20 eller mer till Lardos. På ett ungefär. Åkte aldrig taxi så långt.
Vid stora taxistationen i Rhodos stad finns en stor skylt med fasta priser till olika byar/platser. Det är bra, borde vi ha här i Sverige också. |
|
|||
|
|||
![]()
Jo såg det, kollade kartan med och det är en bra bit till Lardos från Faliraki (vette sjutton om jag stavar rätt nu på morgonen
![]() Efterlyser mao fler svar =))) |
|
|||
|
|||
![]()
Jag träffade ett par i Rhodos stad i somras som hade åkt taxi från Lindos. Jag har för mig att de betalade runt 50 euro.
|
|
|||
|
|||
![]()
Tack tack för svar =))
Var vad jag misstänkte... Kom på att man kan ju åka buss upp på morgonen och sen ta taxi när man ska hem igen...sänker ju kostnaden lite iaf =)) (Har ingen lust att sitta på en kokhet buss när man ska tillbaka till hotellet) |
|
||||
|
||||
![]()
Bussarna är inte så varma.
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag har aldrig sett taxiförarna på Rhodos har några bilstolar eller bilkuddar i sina bilar för det skulle ta rent för stor plats för dom eftersom de lastar mycket i koffertern.
Om du åker med Fritidsresor o anmält att du vill ha Guide online så kan du maila till dom o fråga vad priset på taxi till Lardos kostar för det skall dom kunna uppge... |
|
||||
|
||||
![]()
Vår hyresvärdinna har lovat att ordna en taxi med bilbarnstol när vi kommer till Lesbos så det borde gå att beställa på en så stor ö som Rhodos. Hon ordnar det med taxin från byn och barnbilstolen placeras i baksätet.
Eva |
![]() |
|
|