|
|||
|
|||
Mår bra i grekland
När jag är i Grekland är allt bra!
Håret blir tjockt och blankt Huden len Känner mig smal Magen "sköter sig"alldeles utmärkt Naglarna blir hårda och vita Fötterna mjuka och bruna Men mest mår ju själen SÅ bra! |
|
||||
|
||||
Sv: Mår bra i grekland
Haha, för mig är det mesta tvärtom
Håret blir torrt och slitet av allt saltvatten. Huden blir torr och öm av sol och salt. Känner mig varken smalare eller tjockare än annars, men det är ju ändå vad man ÄR som spelar roll, inte vad man känner sig... Magen "sköter sig" alldeles utmärkt. Not. Blir naglarna hårda och vita? Det har jag aldrig tänkt på. Däremot växer de snabbare men det är ju ingen fördel. Fötterna sväller i värmen och blir hårda och ofta onda av allt gående på hårda gator och vägar. Men nog gillar jag att vara där ändå Senast redigerad av Elisabet den 2008-08-13 klockan 11:37. |
|
||||
|
||||
För min del är det själen som får sitt. Det är i Grekland man går ned i varv och då mår automatiskt andra delar av kroppen bra.
/NW |
|
|||
|
|||
Elisabet! Du är säkert en utomordentligt vacker människa både utåt och inåt ÄNDÅ!
Men just det där med saltvattnet förbryllar mig.Det är ju allmänt känt att saltvtn. inte är bra för håret,MEN både mitt och min mans hår blir konstigt nog bra av det. |
|
|||
|
|||
Håller med om allt förutom att mina fötter blir hårda och fulla av skavsår..varenda gång,spelar ingen roll vad jag har för skor har provat allt som går att prova snart samma visa varje gång men men det är det värt man vill ju se så mycket som möjligt på semestern så den smällen får jag ta. Håret blir helt underbart,mjukt och lockigt inte som hemma där det bara hänger och ser slitet ut...en fördel till är att min reumatism lyser med sin frånvaro (nästan)iaf. mycket bättre där än hemma..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Nej det har jag inte..tack för tipset var får jag tag på sådana skor?kanske ska köpa sådana inför min nästa resa, någon gång borde jag hitta skor som passar mina fötter
|
|
||||
|
||||
Jag köpte mina på Utebutiken här i Umeå. Antar att de finns i välsorterade affärer som säljer utegrejer och sportutrustning.
Eva http://www.keenfootwear.com/ |
|
||||
|
||||
Citat:
Mitt hår får för övrigt ett grönt skimmer i Grekland och det är säkert!! Jag har sett dem i en Team Sportia-butik. |
|
|||
|
|||
Naglarna och håret växer så det knakar, det tycker jag stämmer...
De enda skor jag kan ha är sandaler gjorda av en gammal grek = lädersandaler med liten rem över foten och en annan över stortån, sula av svart gummi samt foppatofflor (f'låt alla "esteter"). Eccosandaler kan också fungera, även om de kan vara lite svettiga. Nej, greksandalerna är bäst, luftiga, skaver ej, och lädret är silkemjukt av slitage. Men det är svårt att hitta gamla farbröder som fortfararande gör sådana. På Rhodos hittade jag en, i gamla stan. |
|
|