|
|||
|
|||
Fyrhjulingar
Ang. det som stod i en tråd om Karpathos:
Är det sant att man inte (än så länge)behöver körkort för 4-hjulingar i Grekland???? |
|
||||
|
||||
Sv: Fyrhjulingar
Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag ser att det kan missuppfattas vad jag menade. Körkortskravet är som Hellen skriver. Det som kan komma att ändras är att det blir krav på särskilt körkort för fyrhjuling, precis som det är för mc. Jag borde ha skrivit "särskilt körkortskrav". |
|
|||
|
|||
Vad synd! :
Därför OM det hade varit OK utan körkort,hade vi lättare kunnat ta oss runt på Amorgos.Tex åka till stranden Mouros.Bussar går sällan dit. Vad bra! : På Santorini tycker jag att 4-hjulingarna verkligen borde förbjudas! De är ett synnerligen irriterande och farligt inslag i trafiken.Har åkt många gånger med både buss och bil och hört yrkesförarna svära högt över 4-hjulingarna! Santorini är ju mycket mer trafikerat än Amorgos. |
|
||||
|
||||
Förra året berättade en hotellägare på Santorini att myndigheterna där beslutat att totalförbjuda fyrhjulingar på ön pga det kaos o de trafikproppar turisterna orsakade med alla sina fyrhjulingar på de smala gatorna o vägarna. Enligt vad jag hörde skulle avvecklingen ske "på sikt"!
Är det någon mer som hört talas om detta ev. förbud? |
|
|