|
||||
|
||||
New Ionia
Är det någon som känner till lite om lägenhetshotell New Ionia i Pythagorion? Är det backigt där det ligger och störs man mycket av flygtrafiken? Det borde väl inte vara alltför knöligt att promenera till strand och centrum även för en äldre dam ( min mamma)? Finns det supermarket i närheten?
Jag har bott i Phytagorion förrut, men då var det inne i stan. Det här hotellet har pool och det kan ju vara skönt om man vill vila någon dag. |
|
|||
|
|||
Sv: New Ionia
Hej Katitzi!
New Ionia ligger en bit utanför Pythagorion, ca 3 km. Hotellet ligger precis bredvid stora vägen, och ganska nära flygplatsen. Vi har bott på ett hotell som heter samo sun ligger bredvid New Ionia. Det är ganska ok där, att det är ganska nära flyplatsen gör inte så mycket tyckte vi, för dom får ej flyga där på natten. Och det ligger en väldigt bra super market där precis bredvid, största i Pythagorion faktiskt. Men som sagt kan vara långt att gå till Pythagorion, om man inte tar taxi dom åker fram o tillbaka där hela tiden. New Ionia ligger inte så backigt värre med samo sun. Hoppas du blivit lite klokare av info. MVH Micke |
|
|||
|
|||
Sv: New Ionia
Hej!
Bodde på New Ionia i juni. Rummen är små men helt ok. Trivdes bra där. Visst är det trafik ute på gatan men när man stänger dörrarna så är det tyst. Poolen duger för ett dopp och slappa vid, där störs man inte av trafiken. Det är 3-5 min. promenad till supermarket, sista biten är brant. På vägen dit passerar du en restaurang , där åt vi lunch. Till den fina klapperstenstranden tog det c:a 10 min.att gå. Solstolarna vid stranden kosta 5 euro för 2 st. Vid stranden har du ett par restauranger och en strandbar. Att gå in till Pythagorion (1.3km.) tar 20-25 min. i lugn takt. Vi tog taxi ibland, 5 euro, och hotellägaren beställer den åt dig.När du ska hem från stan kostar taxi 3 euro,då står bilarna vid hamnpromenaden. Trevlig resa!!! |
|
|