Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-18, 11:56
TK TK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 3
Standard Bra tips... och dåliga

Hej!
Om två veckor åker jag och min fru till Platanias och självklart vill vi att veckan på Kreta ska bli så bra som möjligt. Sol och bad ordnar sig säkert, men i övrigt vill vi gärna ha tips. Vilka restauranger är bra, vilka platser är värda att besöka på kvällarna, vilka lokala viner är bra och - inte minst - vilka restauranger ska man absolut inte besöka, vart ska man absolut inte gå och vilka viner är odrickbara.
Tacksam för ett och annat tips...
/TK
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-18, 14:42
Gita Gita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 1 429
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

Jag hoppas att du har läst om Enplo och att ni undviker det stället om ni är rädda om era pengar.

Annars kan jag rekommendera Ela, Tamam och Karnagio (vår nya favorit) i Chania. Om ni vill få en himmelsk glassupplevelse, testa italienska glasskiosken vid katedralen på Halidon street. (På vänstra sidan av katedralen).

I hamnen är det mycket inkastare och inte så trevligt, så undvik att äta där. Ta en drink eller en kaffe, eller bara strosa omkring, men ät inne i gränderna.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-18, 21:42
Emji Emji är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Göteborg
Inlägg: 18
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

Hej TK!

Jag var i Platanias i juli under två veckor, och av alla de restauranger vi gick på då så blev favoriten Astrea! Den restaurangen ligger högst uppe i gamla stan, dit det finns skyltar från huvudgatan. När man har gått en bit upp för vägen i gamla stan så börjar det bli folktomt, och man tror att det inte ligger mer än bostadshus fortsättningsvis, men bara fortsätt gå så kommer ni plötsligt fram till denna fantasiska restaurang. Helt otrolig service, jättegod mat och en fantastisk utsikt! Vi åt fantastisk meze där båda gångerna vi besökte restaurangen, och personalen var otroligt gästvänlig och bjöd på både mer dryck och dessert, så jag rekommenderar verkligen stället!

Hinner inte skriva mer nu, men jag kan återkomma med fler tips!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-19, 11:37
TK TK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

Hej och tack!
Jo, varningarna för Enplo har jag memorerat... efter all kritik gissar jag att inkastarna får rikta in sig på andra gäster än svenskar. Min fru har dessutom memorerat tipset om italiensk glass.
/TK
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-19, 11:38
TK TK är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Inlägg: 3
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

Hej!
Astrea har jag noterat. Efter din beskrivning vore man en idiot om man inte testade. Ser fram mot fler tips...
/TK
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-19, 12:11
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 575
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

Citat:
Ursprungligen postat av TK Visa inlägg
Tacksam för ett och annat tips.../TK
Portes i gränderna i Chania är en annan bra restaurang. Håller för övrigt med om Ela och Tamam.



Portes i Chania.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-19, 17:53
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Bra tips... och dåliga

...Och jag tycker Drosia är Platanias bästa restaurang om man vill äta grekiskt, däremot inte särskilt bra om man vill äta "internationell" mat. Riktigt bra priser har de Jag tycker Astrea är väldigt överreklamerad...utsikten är vacker men inte prisvärd mat och dryck.

Malin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT