|
||||
|
||||
Sv: Vad skulle du göra om du vann 1½ miljon?
Igår när jag gick förbi kiosken där jag köpte lotten satt det en skylt i fönstret där det stod: Grattis till dig som vann 300 000 på en dubbeltrisslott! Det kunde ha varit jag!
|
|
|||
|
|||
Det är nog få förunnat att kamma hem storkovan på lotter. Sonen vann 1000 tianlotter alltså värt 10.000,-, skrapade fram vinstsumman totalt ca 3900,-, hans flickvän precis samma, så på 2000 lotter så var vinster under 8000,-, kommer nog inte köpa såna lotter iaf
|
|
||||
|
||||
Förstår att du inte kommer köpa sådan lotter, ska inte jag heller göra.
|
|
|||
|
|||
Om jag vann 1 ½ miljon skulle jag utan tvekan köpa oss en lägenhet i Grekland, ge mina barn en liten "lyckopeng" att göra sig en stunds lyx av..sen är den slanten slut, men jag skulle att njuta varje sekund som vi kunde vara i "vår lya"...
Man ska aldrig sluta drömma.. |
|
||||
|
||||
1,5 miljoner blir väl inte mycket till boende i Grekland? Nej jag skulle betala av studielån och resa upp restenDet skulle inte förändra livet iaf...
Malin |
|
|||
|
|||
Klart att det förändrar livet..om inte så stort men ändå en guldkant att ta till vara på....En liten lägenhet kan det allt räcka till!
|
|
||||
|
||||
Har mycket svårt att tro att en stor summa pengar skulle förändra mitt liv, mer än i vissa praktiska frågor, men definitivt inte på något väsentligt sätt.
Mina kompisar vann den största summan som någon vunnit i Bingolotto, och det förändrade inte dem alls! |
|
||||
|
||||
Oj, om det skulle innebära förändringar! Det är ju en sanslöst stor summa för den som har legat i nederkant av löneskalan hela livet,och sen även pensionsmässigt. Jag skulle förmodligen bli ganska snål, för att kunna kolla bankkontoutdraget ideligen och inte tro mina ögon. Vi skulle kunna hälsa på barnen rätt ofta . Mer grejor behöver vi inte.
|
|
|