![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej Lisa,
nu har ni kanske redan varit i Parga men här kommer lite tips för er nästa parga-resa, för visst blir det väl en till :-) verkar som dom flesta känner så när dom varit där en gång. För egen del så var det 9:e året i år.... det säger väl allt ![]() Om ni bara tar flygstol ett år så kan jag starkt rekommendera hotellet bredvid Angela, pension Nikos Vergos. Evangelitza som har det är så himla trevlig och det känns som att komma hem när man är där. Har bott hos henne i 9 år som sagt ![]() Vad det gäller restauranger i Parga så kommer här min topp 3-lista: Pizzeria Oskar - ligger i sista delen av hamnen. Han har supergod italiensk mat och hans lasagne är bara bäst! "Oskar" själv är jättetrevlig och restaurangen liten och mysig. Zorbas - ligger i början på hamnpromenaden och dom har jättegod prisvärd mat. Nikos som har restaurangen är en klippa och Apostolis som är "inkastare" (men på ett väldigt bra sätt) är både rolig och trevlig. Alltid lika trevligt att komma dit! Sakis - ligger längst uppe på toppen och är väldigt grekiskt. Pappa Sakis och hans söner tar hand om en på absolut bästa sätt och alla bjuds på ett glas av deras egen gjorda ouzo när man kommer. Nog Pargas bästa ouzo skulle jag tro. God och billig mat och ett fantastiskt bemötande! Promenaden till Lichnos från Angela tar ca 1 timma och hem ca 45 min (lite lättare åt det hållet) Underbar promenad genom olivskogen! Ett besök på Caféet som ligger uppe på "slottet" är absolut att rekommendera! fantastisk utsikt och underbar frappé. Ibland har dom live-kvällar med trubadur och det är verkligen trevligt. Som sagt, en fantastisk miljö! Hälsningar från Ingela trogen Parga-resenär ![]() |
|
|