![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tror att det var 20 min, men det kan också ha varit 30 min. Svampen heter Skiadi (tror det betyder skugga) och finns inte med på skylten.
|
|
||||
|
||||
![]()
Låter som ett passande namn! Skugga längtar man ofta efter.
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man bor på Milos, är det nära stränderna (är rätt badsugna allihopa). Om man bor i Adamas (är det bäst för en familj på 2 vuxna och två barn på snart 6 och 8 år?) kan man bada i närheten? Eller blir man stekt i lägenheten
![]() För övrigt, finns det toaletter på båtturen, som går en heldag runt milos ![]() Blir man åksjuk? |
|
||||
|
||||
![]()
Det finns en nja, två stränder i Adamas, ingen av dem är mycket att ha, men visst funkar de att bada från. De finaste ställena når man med bil eller moped, avstånden är inte långa.
// Helén |
|
|||
|
|||
![]()
Eller buss från Adamas! Går till Paleochora samt Papafragas bl.a. // Pia
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Om det blåser för mycket går inte båtarna, så passa på att åka vid första bästa tillfälle! Vi kom till Milos den 10:e men först den 15:e hade vinden lagt sig så att båtarna gick. Då var det helt vindstilla... Dagen efter blåste det för mycket igen. Men lunchstoppet på Kimolos, som varade 1 tim 45 min, blev en riktig flopp för oss! Vi gick till tavernan längst bort till höger. Alltså, de borde veta vid det här laget att om det inte blåser så dräller det in två båtlaster hungriga turister på eftermiddagen. Nej, de var totalt underbemannade. När vi äntligen fick beställa hade det mesta tagit slut. Från det att vi satte oss tills vi fick mat på bordet tog det 1 timma och 5 minuter! Så vi hann inte se nåt av den ön... ![]() /kimmen Senast redigerad av kimmen den 2008-07-29 klockan 18:48. |
|
|||
|
|||
![]()
En strand som ni inte ska besöka med barn är Tsigrado, en ljuvlig strand, men som inte är lämpad för små barn och även mindre rörliga personer. Visst finns det ett rep att hålla sig i (ingen stege som jag sett tidigare på en bild) men förutom att det är brant och rätt hetsigt med folk som köar åt båda hållen, kan det blåsa rätt mycket sand också (vilket stressade många när vi var där).
Ta istället barnen till den långa fina stranden som ligger bredvid, Firiplaka. cajsa |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Lägger in ett par bilder som komplement till ett tidigare inlägg...
Citat:
![]() - Stranden Papikinou med Adamas i bakgrunden - Citat:
![]() - Utflyktsbåten "Captain Yiangos" just tillbaka i Adamas efter rundturen ("Delfini Express" ligger precis intill) - /kimmen |
![]() |
|
|