![]() |
|
||||
|
||||
![]()
I ett annat forum sag jag nagot som var jattebra och som jag skulle vilja tipsa alla som skriver inlagg från Grekland (eller annat land) och inte har "svenskt" ("norskt/finskt/danskt") tangentbord:
I stallet for att skriva a, a och o (å,ä,ö) utan prickar, sà gjorde personen som skrev fràn ett annat land accenter och cirkumflex ôver bokstâverna. Det âr ganska enkelt att lâgga till de tecknen och det blir màngdubbelt lâttare att lâsa! |
|
||||
|
||||
![]()
Det dar har jag glomt nar jag ar utomlands.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Basic data.
Liten lapp i börsen. Å alt+0197 Ä alt+0196 Ö alt+0214 å alt+0229 ä alt+0228 ö alt+0246 ° alt+0176 grader ² alt+0178 kvadrat ³ alt+0179 kubik © alt+0169 copywrite @ alt+064 för dumma grekiska datorer Uffe |
|
||||
|
||||
![]()
Annars är det inte svårt att aktivera det svenska skrivbordet via kontrollpanelen.
Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker det är enklast att läsa om man använder a, a och o i stället för de med prickar om man inte råkar ha dem till hands, speciellt tungläst tycker jag det blir då det skrivs aa, ae och oe. Jag röstar alltså för att man ska använda a, a och o.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Mig veterligt har de flesta Internetcafé avaktiverat möjligheten att ändra tangentbords layout.
Uffe |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag som inte har svenska ä och ö på min dator här i Danmark (gitter inte heller slå om till svenskt tangentbord eftersom dessa bokstäver sitter tvärtom då ![]() Men egentligen borde man kunna hitta ¨ där också... Tack för tipset i alla fall! |
![]() |
|
|