Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-19, 11:22
alfa22 alfa22 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 6
Standard Hotel Golden Sand

5:e september bär det iväg till Kreta för första gången och vi skulle uppskatta om någon kan ge oss erfarenheter/synpunkter på detta hotell.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-19, 12:22
dionysoss avatar
dionysos dionysos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 36
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Vi var där i två veckor, åkte ner 20 juni. Trivdes bra på hotellet och i omgivningen, kunde ibland kännas som att det var lite "dött". Funkade bra att käka lunch i poolbaren, var dock inte så nöjda med middagsbuffén så vi åt bara där en gång. Minimarket finns i anslutning till hotellet, Inka och Lidl finns på gångavstånd. Det går bussar utanför hotellet som tar dig in till Chania. Finns mest hotellrestauranger och liknande i närheten, finns dock några bra ställen att äta på ganska nära hotellet. Stranden ligger nära hotellet tar cirka 5 min. att gå. Finns flera badvikar på gångsvstånd. Personalen var trevlig och det var rent och fräsht i rummen, jag skulle nog kunna åka till samma hotell igen.
Hoppas ni får det bra / Andreas
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-20, 06:18
xenoss avatar
xenos xenos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sollentuna - Grekland...?
Inlägg: 1 759
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Citat:
Ursprungligen postat av alfa22 Visa inlägg
5:e september bär det iväg till Kreta för första gången och vi skulle uppskatta om någon kan ge oss erfarenheter/synpunkter på detta hotell.
Mycket hotell och lite Kreta.
Lefteris
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-24, 13:27
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Jag med familj bodde på Golden Sand de två första veckorna i augusti. Vi hade tur då vi fick en tvårumslägenhet i den längan som är helt nyrenoverad. Resten av lägenhetena är inte nyrenoverade, men standarden är OK och rummen välstädade. Det var det fräschaste boendet vi någonsin haft i Grekland (om jag bortser från tjänsteresor). Badrummet var otroligt fint med massagefunktioner i duschen, i sovrummet hade vi platt-TV (inte för att vi tittade mer än att barnen tittade på barnprogrammen på söndagarna), och allt var tiptop. Det enda som kanske störde lite var vägen utanför, för vår lägenhet vette mot vägen, och där var en hel del trafik. Vi såg visserligen inte vägen eftersom vi bodde på bottenplan och det var fullt med planteringar i form av träd och buskar som skymde, så de var väldigt trevligt att sitta på altanen då det var helt insynskyddat. (Vad gäller trafiken så var det bara jag i familjen som stördes lite, så det är nog inget problem). Poolområdet är kanonfint och stort, och det fanns plats för alla. Fanns t om solstolar över!

Vi har rest väldigt mycket Grekland och det i forumet ofta återkommande ordet ”genuin” är väl kanske inte vad jag förknippar med orten Chryssi Akti, för orten består av en gata i princip, men det är framförallt hotellet, stränderna och närheten till Chania (mycket lätt att ta sig in med bussen som går utanför hotellet), som gjorde att vi trivdes. Jag kan verkligen tänka mig att åka tillbaka till Golden Sand, och jag tror ni kommer att trivas.

Trevlig resa!

Hälsningar,
Outi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-25, 08:43
alfa22 alfa22 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Inlägg: 6
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Stort tack för infon, nu håller vi tummarna att vi hamnar i de nyrenoverade lägenheterna.

Vilket resebolag åkte Ni med...?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-25, 08:56
dionysoss avatar
dionysos dionysos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 36
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Airtours
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-25, 10:11
Outis avatar
Outi Outi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 187
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Vi åkte med Airtours.
Jag tror det blir bra för er oavsett ni får nyrenoverad lägenhet eller inte. De familjer som vi pratade med på hotellet bodde i de gamla och de var jättenöjda.
Enligt hotellpersonalen ska de fortsätta renoveringen i vinter, så nästa år ska alla lägenheter vara nya.
//Outi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-08-25, 11:30
dionysoss avatar
dionysos dionysos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 36
Standard Sv: Hotel Golden Sand

Vi hamnade inte i nyrenoverad lägenhet men vi är helt nöjda i alla fall, hoppas ni får det bra. Vart ni nu hamnar.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT