|
|||
|
|||
Allt möjligt
Jaha, då återstår det enligt nedräknaren endast 4 dagar och 18 timmar innan take off! Är det någon annan som åker från Arlanda den 19:e?
Nu funderar jag på om pengarna ska räcka.. Hur mycket räknar ni erfarna Karpathos-rävar att förslösa per dygn och person? Det beror ju givetvis på vad man har för vanor såklart, men jag är inte direkt någon festprisse (men jag kanske kan bli - man ska aldrig ge upp hoppet) Vad jag kommer att göra är att hyra scooter några gånger, kanske åka med på några utflykter. Äta kommer jag också att göra, kanske även dricka någon droppe starkt Jag läste nånstans att det finns fina vandringsleder på Karpathos. Någon som provgått? Och kan man hyra mountainbike? Är det sådana omgivningar så att cykling öht är att tänka på utan syrgasmask? Jag ska bo på Romantica. Någon som vet nåt om det hotellet? |
|
|||
|
|||
Sv: Allt möjligt
Hej!
Strax nedanför Pelagos ligger en liten mc-och scooteruthyrning.Det är snälla grabbar, kolla där först å ta med svenska körkortet, annars blir det endast en 50cc-moppe... Thanasis på MotoCarpathos hyr ut hojar....och det finns säkert fler som gör, gå runt och kolla! Sen vandringsleder: det finns ett par varianter på kartor över öa som är jättebra.En är faktiskt tryckt i Schweiz(!) och den andra braiga är grundad på grekiska militärkartor verkar det som.Man kan knata runt lite överallt, men höjdpunkten för vandrare verkar vara att bestiga Kali Limni (1215m)...man tar lilla vägen till höger om Volada och kommer så småningom upp på Lastos-platån.Där finns en enda taverna med en rolig prick som driver den.Han har en rund mini-pool av cement utanför tavernan.....Där har jag varit några ggr och sett svettiga vandrare med högskaftade kängor läska sig lite, innan det var dax för bestigning... Matkostnader: tjakka livsmedel i affärn och laga till på rummet.Lite olivolja på mörkt bröd, smulad feta samt ett par skivor tomat, toppat med det lokala saltet...gott!!Sen lägger du nåra spänn på utekäk nån gång emellan.... Angående hotellet: Skriv Romantica+ön och sök på Google, så ser du bilder, etc....Har för mej att det ligger vid stora vägen till Aperi, d.v.s i västra delen av stan... Lycka till och ha så sköj! Mikke (KfK) Lycka till och ha så kul!!.. Senast redigerad av Mikke den 2005-08-14 klockan 19:44. Anledning: ...tillägg........ |
|
|||
|
|||
Citat:
Nej inte från Arlanda, men dock ifrån Götet den 25:e. Kanske man får syn på dig!!!! |
|
|||
|
|||
Tack för svaren! Sally: Vi får väl ha en nejlika i knapphålet så att vi känner igen varandra Problemet är ju att jag inte har nått knapphål..
Micke: Dina råd kommer jag att utnyttja! Det där med hotellsökningen var bra! Tittar man i Apollo-katalogen framstår ju varenda råtthål som minst fyrstjärnigt! Inger |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin |
|
|||
|
|||
Trodde inte man kunde gå förbi Pelagos Det verkar som jag har mycket att se fram emot
Inger |
|
||||
|
||||
Citat:
Och kommer du från Romantica tar du vägen till höger, in mot stan, så har du strax Pelagos på höger sida. Karin |
|
|