Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-02, 12:05
LindaPersson LindaPersson är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Förslag på öluff?

Hej!
Jag och en kompis bestämde oss att vi skulle öluffa. Vi tog en sista-minuten-flygstol från Malmö till Santorini. Inklusive en hotellnatt första natten. Vi åker den 13e september! Redan nästa lördag, ååh så spännande!

Men eftersom det blev så snart, så har vi inte riktigt gjort upp en planering än. (Det är första gången för oss båda två!) Jag har lusläst hela kalimera och forumen, så jag har väl en aning iaf.
Men jag tänkte fråga om ni hade några förslag på en resrutt i Kykladerna, vi är borta två veckor! Vi är inte särskilt partysugna, snarare sugna på att ta det lugnt, slappa och vara lite kulturintresserade!

Så ni vana öluffare, vad föreslår ni?
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 12:08
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007
Standard Sv: Förslag på öluff?

Naxos har underbara stränder, en mysig Chora, och många utflyktsmål! Lite lagom stor "första-ö". Folegandros, nära Santorini är också en mysig ö, men skiljer sig markant från Naxos. Både vad gäller storlek och stil.

Hoppas ni får en underbar resa. Pm:a gärna om du undrar något mer.
Svara med citat
Gammal 2008-09-02, 20:17
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Min rutt från förra sommaren kanske skulle passa er. Santorini-Ios-Sikinos-Folegandros-Santorini. Lägg i så fall bara lite tid på Santorini och kanske 2 dagar på Sikinos samt merparten på Ios och Folegandros. Sikinos är fint men det är en liten ö med ca 200 bofasta och inte så många turister. Folegandros är min favorit och här är det lite mer folkliv men det är ändå en lugn ö.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 19:22
tramps avatar
tramp tramp är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Föreslår Ios-Naxos-Paros. Även om man inte är intesserad av party är Ios ok med fina stränder. Naxos har superbra stränder och mycket att se. Paros är också kul att se även om det är lite "krämigare" där.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.