|
||||
|
||||
En slitsam dag
Vaknade halv åtta.
Gjorde i ordning kaffe. Drack kaffe på verandan. Doppade mariekex. Dumt. Pratade med brorsan, han är på väg. Gav torrfoder till katterna. Sörplade in 10.000 getingar i dammsugaren. Vattnade i trädgården. Fick en dusch när slangmunstycket släppte. Kollade Kalimera. Svarade på brev. Moppade till stan, hämtade vatten, köpte grönsaker. Pratade med grannfrun över staketet. Sörplade in 10.000 getingar till. Värmde gårdagens mat till lunch. Köpte bröd från brödbilen. Sydde klart överdragen till bilsätena. Löste tre Sudoku. Tvättade håret. Strök gårdagstvätten. Pratade med brorsan igen, tiderna ändrade. Fixade eftermiddagskaffe. Läste klart en deckare. Kollade Kalimera och Lolcats. Kokade spagetti. Kollade TV, Megan från Travel på Stockholmsbesök. Kollade Travel, Ungern med massor av hästar och vin. Drack ett glas vin, blev sömnig. Skriver det här. Godnatt! |
|
||||
|
||||
Sv: En slitsam dag
Hej hej!
Verkar som om du haft en jobbig dag idag! Du har varit effektiv iallafall! Tre sudoku.. inte dåligt! Här har det regnat precis hela dan... en dag som gjord för att städa... eller läsa... Å vad jag längtar tillbaka till Grekland och Kalymnos, speciellt nu när hösten börjar göra sig alltmer påmind här i Sverige... Helena S |
|
||||
|
||||
Stackars MonicaDet är slitsamt på Kalymnos,hör jag
Själv har jag en dunderförkylning och har mest legat på soffan och kollat på Grekiska musikvideor Riitta |
|
||||
|
||||
Så där jobbigt ska jag också ha det snart men jag skippar strykningen och getingarna!
Du får ta det lite lugnare i morgon! Gunilla |
|
|