Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-26, 00:14
Malin1985s avatar
Malin1985 Malin1985 är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008
Standard Fickpengar i Parga!

Hej!
Jag och min sambo ska åka till Parga den 15 spetember Vi ska vara där 1 vecka. Boende och transfer är redan betalt.
Hur mycket pengar går åt till mat?
Jag räknar med 2000 kr/person för mat på vecka. är det för lite eller räcker det och blir över?? Lunchen ska vara en lätt måltid, däremot middagen äts på restaurang.
Sedan 2000 kr till utflykter som mopedhyrning. Så allt som allt 4000 kr/person, räcker det??
Har aldrig varit i Grekland så tacksam för alla råd
Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 00:27
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008
Standard Sv: Fickpengar i Parga!

Hejsan!

Parga är urmysigt, det var mitt första resmål till Grekland som "vuxen"..

Jag tycker att det låter mycket med 4 000 kr/person och vecka. Speciellt om ni tänker äta lunchen på hotellet eller i lägenheten. Men å andra sidan är det ju aldrig fel att ha en buffert, om man har de pengarna att avvara...

Vi betalade som mest en middag för 3 personer inkl allt 33E, många smårätter, nån huvudrätt + dricka, nu i augusti. Men det var på Kalymnos, vet ej hur prisläget är i Parga.

En, nej, två kollegor var där i somras. Jag kan kolla saker med dem om du vill?

Jag hoppas att du kommer att gilla Grekland! Jag älskar Grekland - längtar alltid tillbaka!

Helena S - Upp med Sulan på topp
Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 09:44
April April är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007

Jag tycker att det låter som en rimlig matkassa, men då är jag också väldigt dålig på att snåla när jag är på semester. Det är väl inte direkt billigt i Parga, men det går att äta till bra priser om man äter på restauranger som ligger lite mer avsides från hamnen. Vad roligt det låter att ni har bestämmt en kassa för utflykter. Vi har hyrt moppe och bil på Synthesis travel, där de är jättetrevliga och vi har fått väldigt bra vägbeskrivningar av dem. Tips är att hyra moppe och be dem om vägbeskrivningen till styxfloden och vandra genom ravinen. jättevackert. Ett bra biltips är att besöka bersbyn monodendri, vandra ut till klostret och titta på utsikten. Finns säkert massor med andra tips också, men dessa har vi gjort och kan varmt rekomendera.
Svara med citat
Gammal 2008-08-26, 21:28
Malin1985s avatar

Tack så mycket för hjälpen.
Är alltid svårt när man kommer till ett nytt land att veta hur mycket man bör ha med sig så man inte står där sedan med 0:- kvar i reskassa.

Nu är det snart bara 2 veckor kvar. Ska bli så skoj
Vi köpte vattentåliga sandaler idag för vandringen längs Styx
Hade velat ta 15 dgr istället för 8
Svara med citat
Gammal 2008-08-28, 10:44
Pucca Pucca är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hei,
gled dere til Parga! Kom nettopp hjem derfra, og vi brukte ca 100 euro per dag (familie på tre). Noen dager kjøpte vi lunsj og middag på restaurant, andre ganger kun middag. Vi har betalt for solsenger enkelte dager, mens andre dager har vi kun ligget på egne matter og tatt med egen parasoll. Ellers har vi ikke shoppet noe særlig, kun småting - men vi liker å unne oss god middag. Du kan få et måltid til 2.50 euro, eller et måltid til 25 euro per person, Parga har alt. Ellers går det en del småbeløp hele tiden, særlig til is og drikkevarer. God tur!
Svara med citat
Gammal 2008-08-29, 15:50
traskis traskis är inte uppkopplad

Vi var i Parga ifjol och åker tillbaka nu i september för att tillbringa en vecka där och en vecka på Lefkas. Vi är jätteförtjusta i Grekland och i synnerhet lilla trivsamma Parga. Prisnivån där är betydligt mera plånboksvänlig än på t ex Kreta och Rhodos. Vi brukar räkna med en fickpeng på ca 1000 kr per dag för två vuxna, då ingår mat och shopping och nån liten utflykt. I år har vi tänkt göra ett par heldagsutfärder, och då springer det förstås iväg med nån extra tusenlapp, men om man bara är beredd på det så är det ju OK.

Den 15/9 bär det av, jag längtar redan
Svara med citat
Gammal 2008-08-31, 20:27
Malin1985s avatar

Traskis: Vi åker också den 15/9 Vilket bolag ska ni flyga med och vilket hotell ska ni bo på?? Vi åker från Landvetter med Ving, sedan ska vi bo på hotell Agapi.
Då kanske vi ses

Min stackars sambo får skavsår i öronen för jag tjatar om resan hela tiden hehe Men längtar gör jag
Svara med citat
Gammal 2008-09-09, 10:45
traskis traskis är inte uppkopplad

Hej Malin!

Vi åker med Ving, ska bo på hotell Two Brothes i Parga och åker från Arlanda. Vecka 2 ska vi ta oss till Lefkas och bo där en vecka också. Vem vet, vi kanske stöter på varann?

Hälsningar
Mona (traskis)
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.