Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-11, 19:35
fiddediddi fiddediddi är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Rafael/Ialyssos

Ny medlem här, även om jag läst här ofta. På söndag alltså 14/9 bär det av till Rhodos för oss, och vi längtar otroligt mycket. Någon som vill och kan berätta något om Rafael? Hur är det att köra bil på Rhodos? Har ni några bra tips att lämna där? Man vill ju inte råka ut för någon olycka. Någon annan som ska ner den 14:e?
Svara med citat
Gammal 2008-09-11, 19:49
Back Back är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Sv: Rafael/Ialyssos

Jag ska också ner till Rafael/Ialyssos den 21/9. Och jag har också några frågor. Luftkonditionering ingår tydligen inte i priset. Är det någon som vet vad denna kostar för en vecka? Kan man klara sig med en liten resefläkt istället?
I övrigt skulle det vara intressant om någon kunde lämna info om hotellet och annat.
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 12:45
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Jag har väldigt svårt att tänka mig att det finns något större behov av luftkonditionering i slutet av september.
Svara med citat
Gammal 2008-09-12, 16:26

Inget behov av luftkonditionering? Hur menar du då? Vi var nere på Rhodos förra året, samma period och ac behövs absolut. Jisses vad varmt vi hade, så det hade varit intressant att veta vad du grundade ditt svar på.
Svara med citat
Gammal 2008-09-14, 18:03

OK, Fiddediddi, kommer du ihåg hur mycket ni fick betala för luftkonditioneringen?
Svara med citat
Gammal 2008-09-14, 21:46
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Ursprungligen postat av fiddediddi Visa inlägg
Jisses vad varmt vi hade, så det hade varit intressant att veta vad du grundade ditt svar på.
Medeltemperaturen i september är runt 26 grader, och på Ialyssoskusten blåser det ofta rätt bra och är således ännu svalare.
Det är mitt svar grundat på.

(Det kan också vara så att vi har vitt skilda uppfattningar om när AC behövs.)
Svara med citat
Gammal 2008-09-14, 22:29
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Dom flesta hotell som har aircondition i priset stänger av den från o dem den 1 sept för jag känner folk som åkte ner den 3 sept o då var den avstängd. Men kolla under hotellets info som resebyrån har där skall priserna stå vad det kostar per dygn.

Jag var nere ifjor första veckan i septermber o då ingick aircondition på det hotellet som jag alltid bor på i Rhodos stad.

Trevlig resa till Rhodos..
Svara med citat
Gammal 2008-09-15, 05:50
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Vi brukar vara i Pefkos den första veckan i oktober o. aldrig har behövt ac då.
Det kostar ung. 7 e per dygn.
Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 08:47

Tack Rhodosfanast och Soleil för era besked om kostnaden för a/c. Om det kostar 7 euro per dygn så är det ett hutlöst pris. Tror att jag tar med mig en resefläkt för säkerhets skull.
Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 22:36
johan™s avatar
johan™ johan™ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Jo, vi har nog alla olika uppfattning om vad som är "olidligt" varmt eller fuktigt.

Sist jag var nere blev jag tvärsnål och struntade i AC:n. Vande mig snabbt samt att jag sov för öppen balkongdörr. På kvällarna när det var dags att duscha o svida om inför utegång hade jag ofta både ytterdörr samt balkongdörr öppen för lite KD (korsdrag).

Vanligaste pris för AC är 8 euro per dag.
Svara med citat
Gammal 2008-09-21, 16:43

Har precis kommit hem från Rhodos, en helt underbar semester för övrigt :-) AC på Rafael tog de 45 euro för, och den behövdes ska jag påpeka, i alla fall tyckte vi det. Vi hade sååå varmt, och blåsten på västsidan var obefintlig tyckte vi. Men smaken är ju som baken :-) Om ni ska bo på Rafael så missa inte restaurang Nefali, helt underbart ställe. Vi åt där hela 4!!!!! gånger under denna veckan. Hotellet Rafael fick av oss bra betyg, mysigt och fräscht, dock var personalen lite förvirrad, lite som pang i bygget.
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.