Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-02, 21:08
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Djupfrys

Frysboxen pajade! Våra djupfrysta fiskar levde farligt! Frysskåpet var knökfullt! Situationen krävde raska grepp: Grannfruarna fick fisk, kompisarna fick fisk, ålderdomshemmet fick fisk... gamla otrevliga frysta limpor blev getmat, odiagnosticerbara saker åkte i soptunnan ( VAD var det egentligen i den där plastbunken???). Det löste sig alltså utan tårar, men nog var det nära. Tänk er: först simmar, dyker och harpunerar gubben fisk i fyra-fem timmar, fjällar och grovrensar i havet i en timma, sen finrensar jag en timma till där hemma, kokar kattmat av huvuden och stjärtar, paketerar och datummärker och fryser in. Detta är nöjesdelen. Tillkommer vård av harpuner, dykutustning och utflyktsgrejer, ibland båt, och ska man gå in på kostnader blir det dyr fisk, tro mig, fråga inte vad alla grejor har kostat under åren.

Men i kväll är jag glad: den nya frysboxen är på plats, vit och vacker, tyst och energisnål (sa försäljaren).

Redan i morgon tar vi nya tag: simma, dyka, harpunera, rensa, ÄTA !
Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 21:35
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Djupfrys

Kan känna paniken när frysen pajarLycka till med den nya och god fiskelycka i morgon

Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-10-02, 21:52
MonkanSs avatar
MonkanS MonkanS är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2007
Standard Sv: Djupfrys

Det där med full frys känner jag minsann igen. Här är det bär och svamp i
långa banor + en del annat. Som den ekorre man är så vill man ju lägga upp ett litet lager av naturens överflöd. Jag har också den tanken ibland att vad göra om frysen skulle paja helt plötsligt? Då blir det väl till att snabbt köpa sig en ny frys för att rädda sin skatt.

//Monica
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:21.