|
|||
|
|||
Tips på bra lägenhetshotell?
Hej,
Oj vilket bra forum det här var! Här hittar man ju svar på otroligt mkt. Jag har varit på Naxos en gång för ca 10 år sedan och alltid velat åka tillbaka. Och nu verkar det bli av. VI har bokat flyg i juni nästa sommar (09) och letar nu hotell. Någon som har något bra tips om lägenhetshotell? Gärna med pool och skapligt strandnära eftersom vi har barnen med oss. VI har funderat på att bo i Agia anna eller Agios Prokopios. Är det barnvänligt där? |
|
||||
|
||||
Sv: Tips på bra lägenhetshotell?
Agia Anna och Agios Prokopios är två barnvänliga stränder. men det är inte speciellt långgrunt. Inte tvärtom heller för den delen. Det finns många hotell längs ut med stränderna så ni behöver egentligen inte förboka i juni. Agios Prokopios Hotel är ett omtyckt hotell med pool på Kalimera. Jag har inte bott där, men information och bilder hittar du under hotell. (rakt upp, under "Kalimera - ditt fönster mot Grekland")
Lycka till! Naxos är jättefint! Edit: Här finns fler altenativ. Senast redigerad av Siri A den 2008-10-10 klockan 10:51. |
|
||||
|
||||
Hej!
Vi bodde i somras på Birikos i Agios Prokopios. Ett mycket trevligt ställe! Fantastiskt trevlig familj som drev stället! Nära till affär, inte långt till havet. Lägenheten med ett sovrum på "loftet" var suverän! Fråga efter lägenheten med sovrummet högst upp, hälsa gärna från familjen Håkan Frid. Lycka till på Naxos! Håkan Senast redigerad av Kalimera den 2008-10-10 klockan 13:55. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ) |
|
||||
|
||||
Citat:
Hej ! Jag måste få rekomendera vår favorit på Naxos " Liana Studios " ! Det ligger på A.Prokopiosstranden. Något mer strandnära kan ni nog inte hitta , dessutom en fin pool på gården (ny för i år) . En trevlig familj där sonen Antonios är boss. Rent och fint med hög standard,vattenkokare + håttork på rummen. Stora bad/duschrum ! Stora balkonger där man kan sitta och njuta av bl.a solnedgång i väster. Jag och hustru har bott på Liana ett tiotal ggr, dom senaste med barnbarn vilka oxå uppskattar Liana , i synnerhet den vackra poolen. Jag har sett att Janne här på Kalimera lyckats sälja annonsplats till Antonio ! Så adress och telefonnr. finns på Kalimera. Själv bokar jag alltid per telefon (lättare att pruta) Tom |
|
|||
|
|||
Tack för alla tips. Det verkar finns gott om hotell, vilket ju är bra.
Ungefär hur mycket har ni betalat för en lägenhet/rum? Jag har fått ett pris på en 4bäddsstudio på Agios Prokopios på 55 euro / natt. Det är alltså i andra delen av juni. Är det ett ok pris? |
|
||||
|
||||
Ja, det är ett okej pris för att vara med pool. För att inte säga bra!
10-16 juni 2007 betalae vi 25 €/natt för ett tvåbäddsrum med kök, på Studio Plaza i Agia Anna. Utan pool, men med en gigantisk balkong, och en strålande utsikt! Utan prutning dessutom. Schysst kille, men jag tror att han bara har tvåbäddsrum att hyra ut. |
|
|