![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Självklart ska ni förboka om ni vill bo i Aten.
Eva[/quote] Det är det nog bästa. Vi var sex personer som åkte in med tunnelbana från Pireus till Aten fulla av förhoppningar att finna ett hotellrum till oss alla. Detta var enbart styvt en vecka sedan. Två av oss gick för att leta och vi var inne på minst 15 hotell i Plaka-området innan vi fick napp! Det var fullt överallt. Och då fick vi dela på oss, vilket ju inte gjorde någonting. Våra 3 dubbelrum kostade 90 Euro styck för en natt. Det var i närheten av Syntagma-hållplatsen, vilket var bra när vi skulle till flygplatsen morgonen därpå. Att det var så svårt att få hotellrum i Aten hade vi ingen aning om! |
|
|||
|
|||
![]()
Tack för alla snabba svar!
Förmodligen försöker vi oss på att ta tunnelbanan. Måste man byta eller kan man åka direkt till Plaka? Tänkte i såfall boka ett hotell nära tunnelbanestationen. Hur hittar vi tunnelbanestationen i Piraeus? Jag minns att jag såg något som verkade vara en tågstation då vi åkte med färjan till Syros (port E7 tror jag), är det där? Om någon mer har några konkreta hotelltips tar vi tacksamt emot dessa. Någon som har bott på Adrian hotel? |
|
||||
|
||||
![]()
Har inte bott på Adrian, men tycker att det ligger väldigt centralt och bra. Om ni bor där, då bör ni gå av tunnelbanan på Monastiraki-stationen (inte nödvändigt med byte), sedan är det väldigt kort att gå (100-150 m?). Men håll på era prylar, ungar och andra värdesaker! Är man bara vaken och uppmärksam på detta, så går allt bra!
Tunnelbanestationen i Pireus hittar man lätt, det är bara att följa med strömmen... Man har byggt ett övergångsställe över den stora vägen så det är "bara" att gå upp för trappan över den mycket trafikerade vägen, sen hamnar ni faktiskt just vid tunnelbanestationen. Bör inte kunna missas. |
|
|||
|
|||
![]()
Nu har vi bokat Adrian Hotel. Det verkar ha allt som vi ville ha; badkar, balkong, nära Akropolis, frukostbuffé och nära tunnelbanestationen. Vi kommer hålla hårt i båda ungar och packning så håll tummarna för oss att det går bra.
Tack alla för svaren, verkligen smidigt med det här forumet! |
![]() |
|
|