![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - jeg har skrevet ut innlegget ditt ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Monica P;146813]Ja, jag var inte med, kanske han minns fel.
Eller så är det jag som är ute och cyklar ![]() ![]() ![]() Camilla som oftast kör egen bil eller MC i Aten... |
|
||||
|
||||
![]()
Och, Kari, berätta för oss hur det gick och vad det kostade och annat som är bra att veta!
|
|
||||
|
||||
![]()
Hej
2002 tog vi taxi från Plaka till Pireus. Vi var 4 st med väskor. Det kostade 7€. När vi kom tillbaka skulle vi ta taxi från hamnen, det skulle kosta 30€ !! Vi frågade fler och det var samma pris. När vi sa att vi åkt andra vägen för 7€ blev dom förb..... Vi gick då ut från hamnen men den första taxin stannade inte, hade dom ropat på radion tro? Vi gick några kvarter och stannade en taxi som sedan verkade köra runt hela Aten. men när vi kom fram gick det på 7-8€. Så ta ingen taxi från hamnen. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() - tlf nr til Kostas har jeg med, men jeg vet ikke hvor lett det er for familien å finne en ventende taxi ved ankomst Pireus, og gresk snakker de ikke, og Kostas snakker kanskje ikke engelsk...., men det ordner seg nok på et vis. NÅ gleder vi oss til å reise ![]() drar hjemmefra om 5 min ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ursprungligen postat av Monica P
![]() Och, Kari, berätta för oss hur det gick och vad det kostade och annat som är bra att veta! Søndag kveld var vi hjemme etter 3 deilige uker i Hellas ![]() Vår datter m/fam kom seg trygt fra Pireus til Plaka, men de valgte å ikke forhåndsbestille. De ble tilbudt taxi nesten før de kom av båten ( Blue Star) og betalte sikkert mye mer enn nødvendig, 30 euro. De syntes det var verdt noen euro ekstra å komme raskt avgårde, og det koster vel også mer når man er 5 personer og har mye baggasje. De ble kjørt få meter fra inngangsdøra til "Students og Travellers Inn" på Kidathineon ![]() De syntes det var perfekt å bo der i det bilfrie området, de betalte 110 euro for et 4 sengs rom med 1 ekstraseng og privat bad/wc ![]() Familien var meget godt fornøyde med sitt første Athenbesøk ![]() ![]() ![]() Taxien til Flyplassen betalte de også 30 euro for, og det er vel en OK pris dit ![]() Monica , jeg har tatt vare på Kostas telefonnr til vi selv trenger taxi i Athen ![]() ![]() |
![]() |
|
|