Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-26, 15:58
Maartina Maartina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005
Standard Info om Summer Dream!

Hejsan!
Är ju i bokartagen när det gäller sommarens resa och nu siktat in oss lite på hotell Summer Dream i Agios Prokopios i slutet av juli/början av augusti. Är det någon som har bott där eller har någon som helst information om stället? Skulle bli superglad! Vet någon nåt om vart det ligger i Agios Prokopios? Vet att det ligger nära stranden men hur är det i förhållande till själva orten? (Tavernor, affärer)

HOPPAS någon vet något! Vore superskönt med någon som hört talas om hotellet i alla fall!

Martina
Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 21:42
Micke Pite Micke Pite är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Info om Summer Dream!

Min första tanke var att Summer Dream ligger ju i Agia Anna. för där bodde vi förra året.
Men efter att ha googlat lite snabbt så hittade jag denna länk

http://www.naxos-summer-dream.com/index.html

och då visade det sig att det finns två hotell med samma ägare, varav ett ligger i Agios Prokopios.

Av beskrivningen så måste det ligga vid stranden i korsningen mitt i Prokopios bredvid busshållplats, taxis, restauranger och moppe uthyrare.

Annars var Summer Dream i Agia Anna väldigt fint, nybyggt och fräscht med en fin pool.
Kan rekommenderas

Micke
Svara med citat
Gammal 2008-11-01, 22:14
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Maartina Visa inlägg
Vet någon nåt om vart det ligger i Agios Prokopios? Vet att det ligger nära stranden men hur är det i förhållande till själva orten? (Tavernor, affärer)
Martina
Av beskrivningen att döma så ligger det på huvudgatan som leder mot stranden. Längs stranden finns ett flertal tavernor att välja på, några supermarkets ligger också längs huvudgatan, liksom biluthyrning, bankomat, internetcafé.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 12:57
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Vi har bott på Summer Dream i Agios Prokopios flera gånger de senaste åren. Bästa rummet, enligt min mening, är nr 10 (lite osäker på numret), som är längst bort till höger när man står med gatan "i ryggen". Det har gott om plats, tre sängar, trinett, tv och lite mer privat uteplats. AC finns också men det brukar vi inte använda.

Vi har även bott i ett par av rummen (eller det är snarare studios) åt baksidan. Då har man absolut noll utsikt, men vi har ändå trivts alldeles utmärkt.

Hotell skulle jag nog inte kalla det för, någon reception eller service i den bemärkelsen finns inte. Man får nyckeln i det lilla café som ligger precis bredvid.

Läget är väldigt bra, supermarket, stranden och tavernor finns inom ett par minuters gångavstånd. Det enda som kan vara störande är trafiken på gatan ner mot stranden, den kan vara en aning intensiv emellanåt. Jag har dock inte tyckt att det hörts så mycket och när vi bott på baksidan har det i princip varit knäpptyst.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 13:24

Tack så jätte mycket för era svar! Är det någon som bott på Anna Studios i Agios Prokopios? Hur är det i jämförelse med Summer Dream? Det är nog dessa två det står mellan just nu!

Tack igen för era svar!
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 14:27
NinaE NinaE är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Vi bodde på Anna Studios tidigare i år och trivdes bra. Jätte trevlig personal och helt ok studio. Nära till allt men ändå en liten bit bort från huvudgatan så det var ingen störande trafik. Vi hade balkong m utsikt över poolen. Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att på där igen. Däremot har jag inte bott på det andra stället så jag kan inte jämföra.
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 14:58
Klick Klick är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Hej!
Jag har inte bott på Summer dream i Ag Prokopios men har bott på annat hotell... Ag Prokopios är en mysig LITEN by. Där finns ett par tavernor och ett fåtal barer men jag gillad det för det var lugnt och skönt... Nu var det några år sedan jag var där men jag besökte ofta tavernan Nikos som låg mitt emot stranden de serverade väldigt god mat till vettiga priser. Deras Kalamares var himmelskt god. Kan verkligen rekommendera tavernan - om den finns kvar...
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 14:59

Tack för ditt svar Nina!
Känns alltid så skönt att höra någon som har bott på hotellet eller åtminstone har sett det så att det existerar
Skulle du kunna beskriva vart det ligger i förhållande till exempelvis busstationen? (som jag fått inritad på en karta av snälla Janne) Har inte hittat någon karta på nätet!
Svara med citat
Gammal 2008-11-02, 15:05
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Maartina Visa inlägg
Skulle du kunna beskriva vart det ligger i förhållande till exempelvis busstationen?
I Prokopios ligger det inte exakt vid, men nästan precis vid busshållplatsen och taxistationen. Det är inte långt att gå.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2008-11-04, 16:56
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Vi har bott på Anna Studios också, senast i juni månad. Hade då inte bott där sedan de byggde sin pool, vilket var 2004. Dessutom hade de fräschat upp toaletten, delat av uteplatserna så de blivit som en egen balkong istället och även satt in AC. Vi bodde i ett rum åt baksidan (utsikt inåt Chora med andra ord) men jag förutsätter att de fräschat upp studiorna också.

Om det är två minuter till allting från Summer Dream tar det fem minuter från detta ställe, ingen större skillnad tidsmässigt alltså. Lite lugnare läge eftersom inte så mycket trafik passerar utanför. Jag tycker nog den största skillnaden är storleken på rummen, tidigare har vi även bott i studio hos Anna och den var inte så stor. Summer Dream har mer rejäla ytor och är nog, trots allt, aningens fräschare.

Men ett plus för Anna är att de har sköna sängar! Barnfamiljer tycker säkert att poolen är ett stort plus också men det måste vara tyst nivå under siestan.

Celbe
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:40.